Part 12

247 20 19
                                    

Sehun ketawa terkekeh-kekeh didalam mimpinya. Perutnya digosok. Bibirnya dimuncungkan. Badannya bergerak-gerak. Tangannya tergapai-gapai ingin mencapai sesuatu.

gedebush!

Tak semena-mena, Sehun jatuh dari katil saat cuba mengejar Miyoung didalam mimpi. Dia mengaduh kesakitan. Air liur basi ditepi pipi dilap dengan tangan. Busuk.

Sehun menggosok kepalanya yang terhantuk itu. Dia rasanya ada lupa sesuatu. Apa ya?

Sehun bergegas ke bilik air untuk mencuci muka. Sambil-sambil tu, dia merenung wajahnya didalam cermin. Masih kacak dan bergaya. Cukup sesuai untuk menggoda perempuan. Hm. Cakap pasal perempuan, semalam Sehun ada bawa balik seseorang kan? Siapa ya?

"Miyoung!"

Sehun bergergas keluar dari bilik dan menuju ke ruang tamu. Benar sangkaan dia. Miyoung masih ada. Tapi gadis itu masih lagi tidur dengan nyenyak diatas sofa dan tak berganjak langsung.

Cuma kepalanya sahaja yang terdongak keatas. Habis rambutnya kusut serupa pontianak.

"Budak ni. Aku kata kejut aku. Boleh pula dia tidur," rungut Sehun.

Dia mendekati Miyoung dan menggoyang bahu gadis itu.

"Miyoung, bangun!" perintahnya.

Miyoung merengek. Tidurnya terganggu. Baru kali ini dia dapat tidur diatas katil seselesa ini. Katil dekat rumah dia tu dah uzur sangat. Kalau silap lompat, boleh runtuh.

Tapi dia tengah tidur atas sofa sekarang ni, bukannya tilam. Sehun bercekak pinggang. Dia dah jadi sugar daddy betul ke ni?

Masalahnya bukan sugar daddy yang itu. Ini dah macam jadi bapak kepada Miyoung. Daddy lah tu kan?

Sehun menarik mata Miyoung ke tepi untuk menganggunya. Tapi ianya ditepis oleh gadis itu. Miyoung terus mengubah posisi tidurnya.

"Kejap lah Irene. Cepat-cepat bukan jodoh lari pun.." balas Miyoung dan menolak muka Sehun agar menjauh.

"Miyoung. Ini bukannya masa untuk tidur. Aku lapar ni," kata Sehun.

Miyoung berdeham sahaja. Dia menolak muka Sehun agar menjauhinya sekali lagi. Lantas, Sehun terus mendukung Miyoung tanpa berbasa-basi lagi dan membuatkan Miyoung tersedar sepenuhnya.

Dia meronta minta dilepaskan. Miyoung melihat Sehun membawanya menuju ke bilik lelaki itu. Makin kalut dia dibuatnya.

"Kau nak buat apa?! Jangan-"

Sehun terus membawa Miyoung ke tandas. Dia menurunkan gadis itu disana. Pintu tandas dibuka.

"-bunuh aku? Eh?"

"Masuk sekarang sebelum aku kencing depan kau.."

"Ugutan macam apa ni?! Pengotor!" jerit Miyoung. Dia terus masuk dan mengunci pintu tandas.

"Basuh muka kau," Sehun mulai mengarahnya. Sehun bukan apa. Dia tak suka orang yang lewat bangun pagi. Dia tak suka pandang orang yang masih lagi selekeh pada waktu pagi sedangkan hal itu yang akan memberi kesan pada emosi mereka untuk sepanjang hari.

Miyoung akur. Dia mengikat rambutnya tanpa menggunakan getah rambut dan terus membasuh muka. Baru sahaja dia nak keluar, Sehun bersuara lagi.

"Gosok gigi kau tu dulu. Jangan harap kau boleh keluar sebelum gosok gigi. Guna berus gigi aku punya,"

"Bukannya aku nak cium kau pun nanti-" Miyoung terhenti, sedar yang dia tersilap cakap lagi.

Miyoung terus mengerling kearah sinki. Ada satu berus gigi sahaja disana. Dia rasa geli sekarang. Berus gigi Sehun dipegang. Walaupun Sehun tak ada rabies, tapi kotor lah. Kan benda dalaman.

(C)Not Sugar Daddy |Wenhun|Where stories live. Discover now