Triple update 💛
"Sehun-Sehun!" jerit Miyoung sambil cuba melepaskan pegangan tangan Sehun.
Kerana tak mahu Miyoung lari semula kepada lelaki bermata biru, Sehun terus mendukung Miyoung. Terkejut separa mati Miyoung dibuatnya. Tekad sangat ni.
"Sehun kalau kau tak turunkan aku-"
Sehun berhenti sebentar lalu memandang Miyoung.
"Apa lagi?" soal Sehun.
"Aku gigit hidung kau sampai putus," balas Miyoung. Sehun terus menurunkan Miyoung.
"Heh. Tahu takut," bisik Miyoung. Sehun pula masih dalam mood cemburunya.
"Apa tadi tu? Yang kau tiba-tiba serang diorang tu kenapa? Diorang bukannya jahat pun!" marah Miyoung. Sehun terus bercekak pinggang. Dia menjeling tajam kearah Miyoung.
"Tak jahat? Dia sentuh kau sesuka hati! Itu tak jahat?!"
"Kitorang kawan!"
"Baru jumpa harini dah berkawan?!"
"Salah ke?"
"Yelah salah!"
"Kenapa salah?"
"Salah sebab kawan mana boleh pegang-pegang sesuka hati!"
"Habistu kau boleh pulak?"
"Ya!"
"Oh Sehun! Kau cemburu ke?"
"Ya! Aku cemburu!"
Kedua Sehun dan Miyoung terus terdiam. Sehun dah terlepas cakap nampaknya. Lelaki itu gugup sekarang. Bibirnya bergerak ingin mengatakan sesuatu namun suaranya tak terkeluar. Miyoung mengerdipkan matanya beberapa kali, tak percaya dengan pengakuan Sehun.
Seketika, gadis itu ketawa. Sehun sampai bingung melihatnya.
Miyoung tahu dia tak patut seramah ini dengan Sehun tapi dia rasa tahap angau Sehun ni dah melebihi langit. Kadang jadi comel pun ada bila Sehun seolah-olah merayu perhatian kepadanya.
"Miyoung?"
"Kau tahu tak kau nampak comel sangat bila cemburu?" ujar Miyoung sambil mengusik Sehun. Dia menyiku lengan Sehun sambil tersenyum-senyum.
"Co..Comel?"
"Relaks lah. Kita bukannya ada hubungan pun sampai kau nak cemburu macam ni. Kau ni lawak lah," sambung Miyoung. Sehun menghela nafasnya perlahan. Tak ada hubungan. Ini yang buatkan dia semakin nak dapatkan Miyoung.
"Tapi.. aku suka tengok kau cemburu macam ni. Lain kali buat lagi. Macam anak anjing. Woof woof," Miyoung tiba-tiba sahaja menyalak seperti anak anjing dihadapan Sehun. Sehun terkejut.
"Maknanya kau suka aku ke?" soal Sehun. Miyoung tak mengangguk mahupun menggeleng. Dia cuma menjongketkan bahunya.
"Yahh aku tanya ni. Kau suka aku tak?" soal Sehun lagi.
"Erm.. Aku- Wah alien datang serang bumi! Tengok sana!"
Entah Sehun ni mudah terpedaya atau dah terlalu buta dengan cinta, dia terus menoleh kearah yang ditunjuk oleh Miyoung. Saat itu, Miyoung mengambil kesempatan untuk lari.
"Mana? Tak ada pun?" Sehun bingung. Bila dia kembali memandang ke hadapan, Miyoung dah pun tiada. Sehun termangu.
"Aku dah diperbodohkan oleh dia ke?"
...
Miyoung, Irene dan Seulgi sekarang sedang bermandi-manda didalam laut sambil diapungkan oleh pelampung. Semasa dimarahi Junmyeon tadi, Irene terus menangis supaya lelaki itu berhenti. Dia dengan tidak bersalahnya meminta Junmyeon agar melupakan sahaja apa yang telah dia lakukan.
YOU ARE READING
(C)Not Sugar Daddy |Wenhun|
RomantizmKim Miyoung, gadis biasa yang cuma menginginkan hidupnya berubah sahaja. Dia sudah penat bersusah-payah untuk menyara hidup sendirian tanpa ibu dan bapa disisi. Mungkin langit mendengar permintaanya. Kim Miyoung dipertemukan dengan Oh Sehun, seoran...