Tanıtım

2.4K 93 17
                                    

Kitap üçüncü ağızdan değildir!

"Sevgili Prensesim Yağmur'a...

Her şey için çok üzgünüm minik kızım, seni yalnız bırakmak istemezdim... Eğer bu mektup elindeyse çoktan ruhumu teslim etmişimdir. Şuan odanda yatıyorsun, hatta gene yataktan düşüyordun da ben tuttum seni. Deli yatardın sen zaten hep...

Bak minik kızım, bugün kanser olduğumu öğrendim. Geç kalmışım tedaviye, sana bunu nasıl söylerim şuan düşünemiyorum, seni kaybetmek, yalnız bırakmak hayatımda yapacağım en kötü şey benim için. Çünkü sen ne kadar söylediğimde kızsan bile benim minicik kızımsın hala. Yetimhaneden seni ilk aldığım zamanı hatırlıyor musun? Benimle kavga etmiştin seni erken uyandırdığım için, yol boyunca bana kızmıştın arkadaşından ayırdığım için. Sen bilmezsin ama bir hafta Sezgin benimle dalga geçmişti, en sonunda sen benimle dalga geçtiği için ona tekme atmıştın. Hala o günleri hatırladıkça gülüyorum, Sezgin yerde kıvranıp iki gün düzgün yürüyememişti ve seni her gördüğünde kaçmaya başlamıştı. Sezgin çocuk ruhludur biraz ama kimseye göstermez. Bakma öyle sert durduğuna, bayanlardan çekinir biraz, bir bayan Sezgin'in yanındayken dikkatli bak ona, ya buz gibi görünmeye çalışır ya da dili kenetlenir susarak oradan uzaklaşır.Söylediğim gibi o çocuk ruhludur, yani sana arkadaşlık edebilir... Seni ona emanet ediyorum minik kızım, bana bir şey olursa Sezgin hep yanında . Bir derdin olursa ona söylemekten sakın çekinme.

Zaten sen çok güçlü bir kızdın, hala da öylesin... Biraz geç oldu ama yaşadığın her şey için senden özür diliyorum minik kızım. Tüm bu pislik işlere seni bulaştırmayı asla istemezdim, kılına zarar gelse kendimi kaybederim... Bana söz verdiğini biliyorum ama bu işlerden uzaklaşmanı istiyorum Yağmur, başına bir şey gelirse ben ne yaparım? Ben seni her daim korudum ama şimdi ben gidersem düşmanlarım seni asla rahat bırakmazlar, biliyorum...

Senden rica ediyorum minik kızım, üniversiteni bitir ve işleri bırakıp kaç buralardan. Hatta hemen bırakıp gidebilirsin, gittiğin yerde bitirirsin üniversiteni sonra da işe başlarsın istersen. Eğer çalışmak istemezsen Sezgin sana yardımcı olur hatta! Küçük bir kütüphane açmak isterdin hep, o kütüphaneni açarsın, mutlu olacaksan her şeyim sana feda olsun.

Hem belki orada yeni bir hayatın olur, insanlarla kaynaşırsın, hatta sevgilin bile olur belki..! Sakın kendini sevgili işlerine kaptırma ama, sonu kötü biterse sen dayanamazsın, duygusal kızsın çünkü. Sen belli etmesende ben biliyorum öyle olduğunu... Bazen duyuyorum sessiz hıçkırıklarını, içim parçalanıyor minik kızım ağlıyor, diye... Sakın ola hayatına giren bir erkeğin seni üzmesine izin verme o yüzden, olur mu? Hep gülümse, mutlu ol!

Yağmur'um, benim minik kızım, kokusu eşsiz küçük meleğim... Eğer mezarımda rahat etmemi istiyorsan hayallerini izle. Hayatını seni bu işlere bulaştırarak mahvettim zaten... Hala hayallerini gerçekleştirmen için zamanın varken git buralardan, geri kalan hayatını mutlu yaşa... Sen benim minik kızımsın, sen benim canımsın, sana zarar gelse etimden et kesilmiş gibi olurum.

Okuduğun son cümlelerimde senden sadece iki şey istiyorum minik kızım, üniversiteni bitir ve hayallerini izle...

Tom Amcan..."

****

Daha küçük yaştayken kendini soyutlamıştı herkesten. Küçük yaşta olgunlaşmıştı belki. Bedenen olmasa bile ruhen çok değişmişti. Onun için o toz pembe evren daha var olmadan yok olmuş, küçücük ve çelimsiz omuzlarına yüklenmişti bu ağır yük.
Onca senesini yetimhanede geçirdikten sonra Tom'un onu evlat edinmesiyle sevgiyi hissetmişti. Ona çok değer veriyordu çünkü Tom'un ona olan sevgisi ailesinin yokluğunu neredeyse hiç hissettirmiyordu.

Ama hayat ona acı yüzünü göstermiş ve ondan sevdiği bir insanı daha çalmıştı... Ailesinin yokluğunu, yanındaki boşluğu hep hisseder olmuştu artık...

Zaman geçtikçe mutlu olmak istiyordu. Yalnız kalmak değil, tıpkı diğer gençler gibi eğlenmek, gezmek, arkadaş edinmek istiyordu. Etrafına kurduğu kafesini kırıp, özgürce uçmak istiyordu. İstediği şey çok değildi. O sadece bir kez olsun sevgiyi, ilgiyi, şefkati hissetmek, hayatını mutlu yaşamak istiyordu ve ona bunu sağlayacak şey ise bir miras mektubuydu.

Miras Mektubu #Wattys2014Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin