"...да започваме!"

9 2 0
                                    

Денят е петък. Най-накрая! Остана да свърши и този ден и щяхме да имаме два дена почивка. Да видим сега с какво ли ще започнем и с какво ще завършим този ден...първи час - класната...

-Здравейте, ученици! Седнете. - извади маркер от дамската си чанта. - Кажете има ли отсъстващи?
-Няма. - каза ѝ Кларис.
-Добре, благодаря.
-Отворете домашните си! - прошепна ми Теса.
-Ще го каже ли? - питах я.
-Отворете домашните си! - каза класната.
-Ще бъда честна, не знаех, че ще го каже. - каза ми Теса и се засмяхме. За първи път да започне от нашата редица. Мина през първия чин и стигна до нас. Показахме ѝ домашните си.
-Добре, благодаря. - каза след като хвърли един съвсем бегъл поглед на 13-те страници домашно.
-Както винаги. - каза ми Теса.
-Тя знае, че можем.
-Нещо, за което ви се чудя как го правите... - чух глас.
-Теса, чу ли това?
-Мисля, че да...
-Не се тревожете, аз съм.
-Аз кой? - питах.
-Криси бе хора.
-Ще те убия! Изкара ми акъла! - каза му с телепатия.
-За мен се отнася същото. - казах му.
-Съжалявам...
-Не се тревожи. - каза му Теса. - Не забравяй какво ми каза в сряда.
-Права е. - съгласих се.
-Ученици, предния час стигнахме до тригонометрични функции при правоъгълен триъгълник с ъгъл 30°, 45° и 60°. Сега ще спрем с чертежите. Ще решаваме други задачи свързани с тригонометричните функции. - продиктува заглавие и започна да преподава урока. Всъщност така премина целият час - предаваше ни урок. Даде домашно и си тръгна.

Следваше следствения отдел или с други думи - български. Влезе в стаята и си личеше, че не беше в настроение. Погледът ѝ казваше "само някой да е сгрешил - свършено е с него!". Побиха ме тръпки.

-Дежурните?! Къде са?! - каза възмутена учителката.
-Тук сме, госпожо. - каза ѝ Кларис плахо.
-Добре тогава. Отсъстващи?
-Няма.
-Добре. Добро утро.
-Добро утро.
-Седнете. - извади телефона, за да въведе данните в електронния дневник. - Проверяваме домашното!
-Но, госпожо...нямаме домашно за днес. - каза ѝ Данита. Тя е бунтарката на класа.
-К-как така нямате?! - учителката се смая и ей сега започна следственият отдел. - Кларис, ти винаги си редовна, кажи ми какво правихме по-предния час?
-Говорихме за създаване на CV. - отговори ѝ.
-И имахте да правите CV, нали? - учителката беше на прага на същинската драма.
-Всъщност не. - Кларис ѝ отговори, а учителката само дето не припадна.
-К-как т-така не? Как така не?! - вторият път изкрещя. - Сега сме на създаване на аргументиран текст, но за домашно ще имате да напишете и такъв текст, и CV. - каза с много спокоен глас. - Марио, кажи ми за по-предния път какво имахте?
-Имахме да прочетем 3 текста и от тях да извадим примери за сложни съставни с подчинени изречения.
-Чудесно! Добро домашно съм ви дала! Проверяваме го!

Неонче Donde viven las historias. Descúbrelo ahora