Part 23

3.8K 106 16
                                    

Ahhhh geramnya author... Lagi sikit nk siap new part ni.. Boleh pula author terpadam.. Tp x pe its Okay..
Meh baca part yg bru author buat.. Silakan sekalian.. 😘

.
.
.

Shaza bersiap sedia untuk ke tempat kerja. Sebaik sahaja selesai, melangkah kaki Shaza menuju ke ruang tamu sebaik. Ketika sedang memakai kasut terasa oleh Shaza tubuhnya dipeluk oleh seseorang yang amat dikenalinya.

     "Iman janganlah macam ni" kata rimas Shaza.

  Iman tidak menjawab. Oleh kerana itu, Shaza berpaling tubuh untuk melihat wajah suami tercinta. Namun terkejut besar z Shaza apabila...

     "Aiman?! "

     "Sayang.. "

Terbuka luas mata Shaza, tanpa berfikir terus dia bangun dan menuju ke bilik Iman. Di masuk ke dalam bilik tersebut tanpa amaran.

     "Iman! " panggil Shaza sebelum dia membuka pintu. Setelah pintu dibuka, terlihatlah Iman yang masih belum tidur.

  Remaja lelaki itu tengah sibuk bermain komputer di meja komputer. Melihat keadaan Shaza yang cemas pantas Iman mendapatkan isterinya. Meninggal segala barang di atas komputer.

     "Shaza? Kau okey? Kenapa ni? " tanya Iman sambil berjalan ke arahnya.

  Tiada angin, tiada ribut. Terus Shaza masuk ke dalam dakapan Iman, dipeluk erat tubuh lelaki yang sah miliknya. Semakin pening Iman dibuatnya. "Shaza? " panggil Iman lagi kerana panggilan kali pertama tidak dijawab gadis itu. Perlahan-lahan Iman membalas pelukan dengan perasaan yang masih lagi binggung.

     "Aiman... Aku mimpi dia gantikan tempat kau" kata Shaza kemudian dieratkan lagi pelukan tersebut. Terdiam seketika Iman ketika itu.

      "Mhh, tu mimpi je. Aku kan dekat sini? Aku tak akan tinggalkan kau" kata lembut Iman.

  Pelukan itu dilepaskan, diusap lembut rambut Shaza. Tenang sedikit perasaan Shaza ketika itu. Benar dia pernah mencintai sosok bernama Aiman namun itu dahulu. Tidak mungkin untuk Shaza mencintai semula lelaki yang pernah tinggalkan dirinya begitu saja ketika hari kemuncak. Kini tiadalah ruang untuk Aiman di hati Shaza, yang bertakhta di hati Shaza adalah seorang lelaki misteri. Lelaki yang banyak rahsia yang belum dia rungkai. Itulah Iman, meskipun Shaza mencintai Iman masih banyak lagi kisah hidup Iman belum Shaza ketahui.

      "Disebabkan kau takut. Malam ni tidur dengan aku" kata Iman sambil menunjukkan wajah yang nakal.

      "Ehhh! Mana ada takut. Hehe😅 aku masuk bilik dulu.. Bye" kata Shaza lalu berpaling tubuh dan berjalan perlahan-lahan ke pintu bilik. Iman tersenyum sejuta makna.

     "Hmm!" Iman berdehem.

     "Ni denda, kau dah kacau aku. My Lovely Wife.. You can't go, stay H.E.R.E " bisik Iman apabila posisinya begitu rapat dengan Shaza.

  Kelu lidah Shaza mendengar apa yang dikata Iman. Betapa hambar senyuman wanita itu apabila Iman menuju pintu. Hahahaha tak tidur malam lah kau hari ni Shaza🤣

.
.
.

     "What?! You pun tak tahu mana Aiman pergi, Khairul? " tanya Emily di dalam talian.

Suami Aku Muda...Where stories live. Discover now