(17) Deniz Kokusu
(Düzenlendi)
Okula girdiğimiz de,direk sınıfa girmiştik. Ilk ders Tarihti. Tarihçi genç bir erkek hocaydı. Bizi arkadaşı gibi görür öyle ders işlerdi. Dersler komik ve espirili geçerdi. Ve her şeyi dalgaya vuran bir tipti. Bulut'un ikizi desem inanırmıydınız? Huyları birebir aynıydı. Kim bunu öğretmen yapmıştı şaşıyordum doğrusu.
Derse 5 dakika vardı daha. Bulut telefonu ile oynuyordu. Bu aralar bizimle çok da uğraşmıyordu. Ve ben nedenini sanırım ki biliyordum.Ben Güneş'in yanına geçerken,Zeynep de bu sefer Bulut'un yanına geçmişti."Tolga gelmeyecek bu gün."deyip çantasını koydu sıraya."Hep burada otur bence."dedi Güneş."Şu anlık böyle." Bu ikisinin arasında gene bir şey olmuştu. Yakında anlardık zaten. O sıra da içeriye hoca girmişti. Elindeki koca sopayı gördüğüm zaman dudaklarımı ısırdım. Umarım bu dersi dayak yemeden atlatabilirdik."Gün aymadın öğrenci müsfetteleri."deyip tüm enerjisi ile içeriye giriş yaptı Selim hoca. Masaya çantasını bıraktı. Sonra yerine geçti oturdu.
Bizim ayağa kalkmadığımızı görünce kaşlarını çattı. Sopasını kaldırdı. Sonra da sırıttı."Aferin kalkmayın. Öğrenci dediğiniz böyle olur."Biz sırıtırken, en çalışkanımız olan Ayhan parmak kaldırdı. "Hocam bu gün ne işleyeceğiz."demesi ile Selim hoca düşünür gibi yaptı. "Tarih."demesi ile gerçekten mi bakışları attık. Hadi ama bizde matematik sandık. Şu an çok büyük bir şeyi çözdün Selim hocacım. "İlk sayfayı açın."
"Eveett, kim okusa acabaa."deyip bakışlarını sınıfta gezdirdi ve bende durdu."Denizz. Benim en gözde öğrencim. Oku bakayım soruyu."demesi üzerine yüzümü buruşturdum.
Ders ile alakası olmayanlar öğrenciler'in onun gözde öğrencisi olduğunu söylemişmiydim?
Ve bu ders ile alakası olmayan öğrencilerden biri de ben oluyordum. Normalde çalışkan öğrenciler gözde öğrenci oluyordu benim bildiğim. "Peki hocam."deyip ilk sayfayı açtım. Ve okumaya başladım. Daha bir cümle okumuştum ki,beni durdurdu."Bakın şöyle yapalım müsvetteler. Her biriniz sırayla bir cümle okusun. Ve o cümleden anladıklarını bize anlatsın. Ve böylelikle dersten kaytarmış oluruz. Bende sevgili yengeniz ile konuşayım."demesi ile sınıftan onaylar sesler geldi.Tabiki bizim malların da işine gelmişti. Sınav günü görecektim onları. Şu yenge konusuna gelirsek de,nişanlıydı daha doğrusu. Ve ben o kadının selim hocayı nasıl sevdiğine şaşıyordum. Tamam adam yakışıklı ama,malın teki."Hocam sizin kafa lisede kalmış sanırım. Bakın biz öğrenciyiz. Siz öğretmen. Siz öğrenci değilsiniz. Biz öğrenciyiz. Anlatabiliyor muyum? Kaytarmak isteyen hep öğrenci olur."dedim sonunda ben hayırlı bir öğrenci olarak. Cidden kendimden beklemiyordum bu tavrı. Normalde dersten kaytarmak benimde işime gelirdi.
Ve en iyi yaptığım şey dersten kaytarmak olurdu.
Elindeki sopayı kaldırdı tehditkar bir sesle. "Sus kız. Bana dersi sen mi öğreteceksin. Hem öğretmenler dersten kaçtaramazmı?"demesi ile gözlerimi devirdim. Bir ağzına çarpasım geliyordu anlatamam. Bu adamı öğretmen kim yapmıştı. Bence torpil ile girmişti. Yemin edebilirim ama kanıtlayamam. "Hadi başla."demesi ile ilk cümleyi okuyup,yorumladım.
Tabi buna yorumlamak denirse."Şimdi hocam coğrafi keşifler çok önemlidir. Onlar keşif olmasaydı bir yer keşfedilmezdi. Coğrafi keşif denmesinin nedeni,corafya da olmadıdır. Coğrafi keşifleri ınkılap tarihi dersinde neden işlediğimizi anlamadım gerçi. Coğrafya dersinde işlememiz daha iyi olmaz mı?"dedim saçma sapan konuşup farklı yerlere çekerek. Bakışlarım sınıfta gezerken,Kaan ile göz göze geldik.
İlk bakışlarını kaçıran o olmuştu."Inkılap dersinden soğuttun kızım beni."diye sessizce söylendi Zeynep."Sen çok biliyorsun."diye fısıldadım."Aferin Deniz'cim. Çok iyi tanımladın. Ve cok doğru diyorsun. Coğrafi keşif neden inkılap tarihi dersinde işleniyor."demesi ile arka taraftan,Ayhan'ın söylendiğini duydum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Deniz Kokusu - Mahalle (TAMAMLANDI)
Teen Fiction"Abimlerle okey oynamak için geldiğini sanıyordum."demem ile sırıtmasına devam ederek hayır dercesine kafasını salladı."Sence bende buraya sadece okey oynamak için gelmiş bir tip mi var?" "Evet."diyerek dalga geçip güldüğümde bakışları dudaklarıma i...