"Ah, tak mungkin bukan? L, bukan narsisis. Is he?"
Aku cuba meragui. Tetapi,<Awak seorang narsisis dan tiada yang baik dalam hubungan ini.>
L tidak menafikan tuduhan ku semalam.
Dan kemudian,aku tersentak, menyedari bayangan diriku di dalam cermin, di depanku ini. Pipiku merah, anak mata hitam ku galak.
Di situ, aku lihat, untuk pertama kalinya, wajah ini berubah . Lebih bernyawa.Wajah yang selama ini gloomy dan pucat, kini tampak berbeza. ceria?
Baru aku menyedari yang semenjak berkenalan dengan L, macam-macam perasaan hinggap di hatiku. Aku jadi kelam kabut dan nervous. Malah aku tidak pernah bermonolog dan berteka-teki sendirian seperti ini. Seakannya ini bukan diriku!
Atau
mungkin, inilah diriku yang sebenarnya?
Did L change me?
Aku sentuh pipi ku yang merah padam. Dada ku yang berdegup kencang.
"Keterujaan! All this is only an excitement." kataku perlahan, meyakinkan diri ini.
Mungkinkah,setelah lama tidak berkomunikasi dengan dunia luar, kehadiran L yang muncul dengan his way of savagely and drastik nya , yang membawa aku ke dunia luar, telah mencetuskan pelbagai perasaan ini.
Perasaan yang bukan nervous, takut dan cemas yang selalu aku alami. Tetapi, rasa yang wujud disebabkan aku try new things, that out of my comfort box! Seperti bergaul dengan orang, pergi tempat mall, event, restaurant, dan a lot new things yang sudah 4 tahun aku tinggalkan.
Keterujaan.
Kerinduan pada semua itu.Loceng rumah tiba-tiba berbunyi. Seperti yang aku rancangkan.
Hari ini aku akan lakukan sesuatu yang di luar zon selesaku. Aku ingin memastikan keterujaan yang ku rasa ini , perubahan ini, bukan disebabkan L, tetapi adalah disebabkan diriku sendiri.
L did not change me.
Betul! aku akan cuba bercakap dengan delivery boy supermarket yang selama 4 tahun ni aku tak pernah jumpa pun.
Selalunya dia akan tekan loceng, jerit dari luar untuk inform kehadirannya dan dia akan meletakkan barang-barang pembelianku di depan pintu.Dia datang sebulan sekali.Dan hari ini hari delivery nya.
Aku bergegas ke pintu. Ku tarik nafas dalam-dalam.
Fuhh...~
1.2.3
Pintu aku buka .
Kcing~
YOU ARE READING
Cermin Cinta Narcissus
Teen FictionDia memandangku. Anak matanya yang berwarna coklat itu, lembut merenungku. Aku terpaku. "Nama awak Syaidatul, so?" tanya dia. Aku alihkan pandangan ku dari nya. "Sya? Sya? Hello, sya?" > > Semua kisah cinta bermula dari satu pertemuan. Sengaj...