Dari sini aku dapat melihat dia dengan jelas. Dia yang dikelilingi ramai. Dia yang begitu selesa disamping mereka; berbual, tersenyum, tertawa dan bergurau.
He is part of them and he is all this~
Lantas, aku menyedari yang ini 'dunia'nya. Kehidupannya. Dia bukannya bawa aku untuk randomly dinner tapi ini adalah event dia. Majlisnya.
Dia sengaja menayangkan semua ini padaku.
'Bad boy." keluhku perlahan.
Aku memerhatikan pula lampu chandeliar yang indah tergantung di siling.
Kemewahan.
Setiap satu hiasan dan perabot di sini mengambarkan elegancy. Hadirin yang berada di sini jua melambangkan status masing masing. Kristal, swarskosi, berlian, emas menjadi perhiasan si tetamu wanita. Tetamu lelakinya pula mewah bergaya dengan barangan berjenama.
Aku bukanlah sebahagian dari 'dunia' ini.
"Kau kat sini rupanya. Apa kau buat di sini? Kau budak part time hari ni kan?"
Seorang waitress perempuan memarahiku. Di tangan kanannya dia memegang dulang kosong.
"Masuk dalam cepat. Tukar uniform."
Dia mengarahku. Ditariknya lengan ku agar mengekorinya masuk ke kitchen.
Semua ini salah faham!. Mungkin melihat gaya pakaianku yang berbeza dari tetamu di sini lantas dia mengandaikan aku sebagai part timer itu.
"Tapi, saya.." kataku kelam kabut. Dalam masa sama cuba menahan diriku dari ditariknya, tetapi dia yang bersaiz dua kali ganda besar dari ku, menarikku dengan mudah.
Rasa cemas mula menghimpit rasa di dada ini. Dan suaraku yang perlahan ditelan kemeriahan majlis ini.
"Cepatlah! kita busy ni." bebelnya begitu sibuk hingga tidak perasan aku yang sedang cuba menjelaskan keadaan sebenar.
Tiba-tiba seseorang datang menghentikan perlakuannya, memegang tangannya dan menghentikan dia yang sedang menarikku.
"She's with us."
Waitress perempuan itu tergamam. Dengan malunya, dia melepaskan lenganku.
"Maafkan saya, Tuan Raikal."
Waitress itu memandangku pula.
"Maaf ya cik." ucapnya lalu bergegas pergi.
Aku pandang pada Tuan Raikal yang berada di depanku ini.
Dia seorang lelaki yang tampan, dan bau perfumenya sama seperti L.
YOU ARE READING
Cermin Cinta Narcissus
Teen FictionDia memandangku. Anak matanya yang berwarna coklat itu, lembut merenungku. Aku terpaku. "Nama awak Syaidatul, so?" tanya dia. Aku alihkan pandangan ku dari nya. "Sya? Sya? Hello, sya?" > > Semua kisah cinta bermula dari satu pertemuan. Sengaj...