38- 10 minit

31 4 0
                                    

Aku bangun dalam keadaan terkejut. Tidak sedar waktu bila aku tertidur malam tadi. Tau-tau matahari dah meninggi di atas kepala. Jam pula sudah pukul 12.39 tengah hari.

"Tengah hari!?" Kelam kabut aku turun dari katil. Teringatkan yang L ada cakap nak jemput aku pukul 1 nanti.Betul ke?

Aku mencapai telefon mengharapkan ada missed call dari L.
Tiada.

Kemudian aku tepuk dahi sendiri. Teringat yang L tak pernah pun telefon atau message aku. Aku pun sama, walaupun aku ada je no telefon L yang disimpan dalam contact list.

Patut ke aku message atau telefon dia untuk confirm kan apa yang aku dengar semalam? Yang dia akan datang ke rumah nak jemput aku nanti?Tapi, nanti nampak macam aku pula beriya-iya  nak jumpa dia? Mungkin aku salah dengar. Ya, hanya salah dengar. Pujuk hatiku.

Namun, aku jengah juga ke luar tingkap. Tiada kereta L. Kemudian, aku selak pintu rumah, meninjau sikit, just to confirm.

Dan di luar , di sebelah apartment ku, a.k.a apartment flower boy yang baru pindah itu, aku lihat L sedang bercakap dengannya.Aku tidak dapat dengar perbualan mereka tetapi dari reaksi mereka, sepertinya isu yang serius.

Kemudian aku lihat L menepuk-nepuk bahu lelaki itu sebelum lelaki itu mendengus marah lalu masuk ke apartmentnya.

Aku lihat L tersenyum sinis. Bagaikan menang sesuatu. What is actually happened?

L tiba-tiba memandangku, sepertinya baru menyedari yang dirinya diperhatikan.

" Awak tak siap lagi?" tanyanya sambil melangkah ke arahku. Dia menjeling ke jam tangan yang dipakainya.

" 10 minit, awak pergi bersiap. Saya nak bawa awak ke tempat yang awak pasti akan suka." L senyum.

" Apa yang awak bualkan dengan dia tadi tu?"soalku tiba-tiba terasa ingin tahu.

L tersentak dan senyuman manisnya tadi terus hilang.

" Siapa? Oo.. flower boy next door tu ke? Emm.. why? Awak curious ke? Dengan perbualan kami atau lelaki itu?"

Tuduhan L itu membuatkan aku tergamam.
Aku salah ke?
Kenapa dia ...seperti annoyed.

" Just kidding! Hehehe... 10 minit." L senyum kembali.
Aku sure tadi yang dia nampak macam nak marah or.. Cemburu?

" 10 minit tak cukup. Setengah jam, boleh?"

"10 minit." Jawabnya takde toleransi langsung.

"emmm..."

Aku  masih tak berapa pasti yang aku boleh siap dalam masa yang diberikannya itu.

L tiba-tiba merapatkan dirinya padaku.

Aku pula terundur sedikit dengan hati yang bergetar perlahan.

"Okey, setengah jam, but i wait inside. Call?"
Bibirnya terukir senyuman nakal.

Terus aku teringat kan hal semalam. Apa yang terjadi antara kami. Semuanya kembali, membuatkan aku rasa malu. And the kiss..

No!! Jika dia masuk ke dalam apartment ku, aku tak tahu apa yang dia akan lakukan pada aku!!He is too free and unpredictable. Aku tak boleh hadap lagi jika dia mengusik aku seperti semalam.

"No!" halangku kuat. Dia yang baru nak melangkah masuk, terhenti.

" 10 minit. Awak tunggu kat luar." arahku laju.

Dia sengih.  "OK." balasnya bersetuju. Tetapi wajah angkuh dan bangga itu seolah-olah yang dia memang telah merancang benda ini. Agar aku follow his 10'minutes rules.

Aku masuk ke dalam rumah, tutup pintu dan menepuk dahi ini banyak kali. " Apa yang aku dah terjebak ni.. ."

Lalu aku duduk bersandar di depan pintu, sambil memandang bakul sampah di tepi meja solek ku. Ada gumpalan kertas di dalamnya.

Malam semalam aku buka email dari Dr. Asnidar.
Dia ada menghantar aku satu attachment. Sebuah checklist tentang ciri-ciri seorang narsisis. Aku telah check satu persatu.Ada beberapa 'red flag' tentang L. It seems like he may be a narcissist.

Tetapi..

Walaupun begitu..

" i want to see him. "
Aku sembamkan muka ke lutut.

"Aku ingin terus berjumpa dengannya, seperti ini." 

Infiniti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Infiniti

Cermin Cinta NarcissusWhere stories live. Discover now