Ara senyum, tidak semesra awal tadi, lebih seperti mencebik.
"You dah dengarkan?So what do you think about me?" tanya Ara.
Aku diam.
"Am i fake?" tanyanya lagi.
Aku tahu dia marah selepas diperlakukan seperti itu oleh Lisa. Lalu, dia melepaskan marahnya padaku.
"Maafkan saya." kata ku perlahan, cuba keluar dari sini. Tetapi laluan keluarku dihalang oleh dua rakannya.
Ara mendekatiku.
" Actually Sya, biar aku beritahu sesuatu pada kau yang muka ala kesian ni." dia menunjal pipiku dengan jari nya.
" Realiti check. You don't fit here. Around us, you are not welcome. Obviously, L cuma bawa kau sebagai entertainment, for fun, to be teased. You didn't even know his real name, i bet he don't take you seriously."
Ara menepuk bahuku lembut.
"You, maybe his first, but it seems you are not his last."
" So, anggap lah ni sebagai advise dari seorang kawan. Cukup-cukuplah memalukan diri sendiri. Jika aku jadi kau, aku keluar dari sini senyap-senyap, duduk rumah diam-diam dan takkan jejak kaki ke sini lagi."
"Your cinderella story ends here. "
Rasa puas hati jelas di wajah itu. Dan renungannya jelas yang dia memperkecilkan diriku.
"You're not my friend. "
Ara tersentak.
"So, you advise is invalid. Plus, bukan saya yang tertipu, tetapi awak , Ara. You want to take advantange on me tetapi apabila mengetahui yang saya bukannya seperti itu, untuk cover rasa malu awak tu, sekarang, awak cuba menyalahkan saya atas semua ini."
" I'm pity you, Ara. "
Ara terus menyentap rambutku. Dia tidak sangka yang aku berani menjawab seperti ini bukan? Dan walaupun sakit rambutku ditariknya, aku masih membalas renungan dia tanpa rasa takut.
Ara gentap bibir.
Dia melepaskan rambutku dan menolak ku jatuh ke lantai.
" Apapun yang kau cakap, ia takkan ubah apapun. Hakikatnya, kau hanya dipergunakan. You are always a nobody. Tidak diperlukan, tidak disayangi. Hanya dipergunakan kemudian di buang."
"So insignificant, that L doesn't bother to tell you his real name."
Aku bangun, menolak mereka yang menghalangiku, dan terus keluar. Tetapi saat aku berjaya berada di luar, tubuh ini terasa lemah dan longlai. Langkah kaki ku terasa begitu berat.
Kata-kata Ara itu membuatkan hati ku sakit, perit yang tak termampu ku telan. Kerana ia kenyataan yang aku cuba lupakan. Insignificant. Tidak penting. Nobody.
Dengan tangan yang mengigil, aku memegang dadaku yang terasa remuk. Rasa ini, aku benci!
Perasaan ini.
"Kau tidak penting. So stay low, stay hidden."
Bisikan suara yang sekian lama tidak berkumandang itu, kini terngiang- ngiang di telingaku. Aku menutup telingaku dengan kedua belah tangan, mengharapkan ia berhenti.
"Berhenti.." kataku perlahan.
" Don't be seen. Be a nobody."
"berhenti." rayuku, sambil memejam mata.
help me..
" ...you won't be hurt. I..."
"promise.."
Tanganku ditarik seseorang.
Pegangannya kuat.
Seperti tidak mahu melepaskanku.
"Syaidatul?"
Namaku disebutnya risau. Genggaman tangan pula semakin erat.
Aku buka mata dan memandang dia.
L
.
.
Dan suara bisikan di telinga ku itu terhenti., membawa bersama rasa celaruku yang kini tenggelam dengan kehadiran L.
YOU ARE READING
Cermin Cinta Narcissus
Teen FictionDia memandangku. Anak matanya yang berwarna coklat itu, lembut merenungku. Aku terpaku. "Nama awak Syaidatul, so?" tanya dia. Aku alihkan pandangan ku dari nya. "Sya? Sya? Hello, sya?" > > Semua kisah cinta bermula dari satu pertemuan. Sengaj...