"Urghh.... so tired!" Kata-katanya itu disambut gelak tawa rakan-rakannya. Mereka bertiga berpakaian cantik ala sedondon.
'Dia boleh cerita semuanya kot, so stupid! She thought we are so click, tapi dia tak tahu kot yang I tengah menyampah dengan dia. "
Ara membetulkan maskara nya. Mereka sedang berada di dalam washroom.
" And you know what, dia bukan orang macam kita-kita ni. She's a peasant. Such a common person. But since I saw dia borak-borak dengan Raikal malah datang dengan L, so i thought she's a somebody. "
Ara membetulkan gincunya pula.
" Dengan L?" Rakan-rakannya saling berpandangan.
" Yes, L." jawab Ara tersengih, menahan lucu.
" Obviously dia tak tahu pun siapa L tu. Terang-terang yang L tu hanya nama samaran. Nampak sangat kan yang L tak anggap hubungan mereka serius? She's a temporary." jelas Ara.
Dia membetul-betul kan pula pakaiannya di depan cermin.
" I was so stupid to think she will benefit me. Buang masa je mesra-mesra dengan dia. Geli tekak teringat balik. urghh.. " Ara menjolok tekak buat gaya ala nak muntah. Rakan-rakannya berdekah tertawa.
' Tapi, dari jauh we all nampak you dengan dia macam bestie je." usik rakannya.
"Euww.. tak kuasa I nak berkawan dengan perempuan macam dia tu. Tengoklah baju dia pakai tu, bau hospital!"
"Hospital?"
'"Yelah, dia tu otak tak betul! Hari-hari pergi terapi treatment orang gila kat hospital." jelas Ara sambil membuat pusing-pusing di kepala nak menunjukkan 'gila' yang dimaksudkannya.
" Oh my! Patutla nampak pelik je. Duduk sorang sorang. Tertunduk tunduk pandang lantai, nervous , pakaian pun selekeh, rupanya dia tu gila?" ujar kawannya.
"Macam mana orang gila macam tu boleh join party kita ni? So scary." sahut yang seorang lagi.
" Kita kena beritahu security untuk keluarkan dia dari sini. She's dangerous." tambah mereka lagi.
Makin lebar senyum di wajah Ara saat melihat ketakutan rakan-rakannya sekarang ini. Obviously, she's in control. And she loves it!
PRAP.
Pintu bilik air yang tertutup di sebelah kiri mereka tiba-tiba terbuka. Keriangan gosip mereka terus terganggu dek kehadiran insan ini- Lisa.
" Hai, Lisa. Don't know you were here." tegur Ara, mesra.
Lisa tidak mempedulikan Ara. Dia menuju ke sinki, membasuh tangannya. Jam tangan yang dipakainya menarik perhatian Ara.
"Cantiknya jam you tu. Tak salah I, it's a limited edition kan?" puji Ara seboleh-bolehnya cuba berbual dengan Lisa. Cuba nak rapat dengannya.
Yerlahkan, Lisa kan sepupu rapat dengan L dan Raikal, it will be an advantange untuk dirinya, if Lisa dapat jadi bff die.
" Suka ke? Nah, ambillah." Lisa menanggalkan jam tangan yang berhias batu swarovski itu dan menyerahkannya pada Ara.
"Eh.. betul ke ni?"
"Betul."
Ara menyarungnya sambil dua rakannya memuji -muji betapa cantiknya jam itu.
" I just found out it's a fake." kata Lisa, tiba-tiba.
Ara terdiam. Begitu juga temannya.
Lisa merenung Ara.
"Do you know that fake really suits you." sinis Lisa. Kemudian dengan angkuh, dia keluar dari washroom, meninggalkan mereka bertiga.
"Tak guna!"
Ara mencampak jam itu ke dalam tong sampah.
"Mentang-mentang dia rapat dengan L, dia ingat dia boleh pandang rendah orang lain! Takpe, once i married to my boo, i will make sure the legacy is mine, bitch!"
Dua rakannya hanya mendiamkan diri, takut bersuara tatkala Ara sedang marah.
Kemudian, Ara berjalan ke sebuah toilet yang berkunci, diketuknya dan menyuruh orang yang bersembunyi di dalamnya keluar.
"Hey, I know you dengar semuanya dari tadi kan? So just get out,now!" marah Ara.
Perlahan-lahan aku membuka pintu toilet ini.
YOU ARE READING
Cermin Cinta Narcissus
Teen FictionDia memandangku. Anak matanya yang berwarna coklat itu, lembut merenungku. Aku terpaku. "Nama awak Syaidatul, so?" tanya dia. Aku alihkan pandangan ku dari nya. "Sya? Sya? Hello, sya?" > > Semua kisah cinta bermula dari satu pertemuan. Sengaj...