45- Echo

27 4 4
                                    

<can we forget about it>
<Anggap sahaja ia tak pernah terjadi>

Kata-kata itu..

Dia tidak ingin mengingati apa yang berlaku malam itu. Did i hurt him so much?

Did again, i hurt him?

<awak seorang narsisis, dan tiada apa yang baik dalam hubungan ini>

Kata-kata adalah lebih tajam dari mata pedang. Aku kini memahaminya .

I should not say anything.
I should not even be close to him.
I should not open my heart to him.

Semua ini pernah berlaku.Setiap kali menerima dan  'open my heart to someone, they will throw me away. Its a painful circle~

" kau bukannya adik aku, kau tak related pun dengan aku or family ini, so .. just mind your own self."_ kakak

" Sya, Jangan menyerlah. Whatever happened, never try to be part of this family , just keep low profile.
Just be insignificant.~ ayah

They remove me when i had accepted them.

Ya, aku hanya seorang anak angkat, tetapi jika mereka tidak ingin berkongsi kasih dengan ku, mengapa mereka membawa aku masuk ke keluarga ini?! Mengapa? Ah, Aku percaya  ini disebabkan ibu ku. My ibu angkat. Dia satu-satunya insan yang ikhlas menyayangiku.

Satu ketika, aku pernah ragu—ragu untuk menerima keluarga angkat ini, tetapi dia lah yang bersungguh-sungguh memberi kasih sayang, perhatian  dan menambat hati ku. Dia sedaya upaya membuatkan aku selesa. Memberi aku rasa seperti i am a part of this family. And i opened my heart.

Untuk seketika, segalanya sempurna.  Hinggalah apabila dia meninggal secara tiba-tiba, kehidupan ku terus berubah. Kakak yang dulu gembira disampingku, tidak mahu ada apa-apa pertalian lagi dengan ku. Ayah yang dulu prihatin, kini membuangku jauh. Seolah-olah aku tidak wujud.

Mulanya, aku ingatkan ia hanya sementara. Kerana mereka semua sedang meratapi sebuah kehilangan. Lalu, aku cuba memahami kesedihan mereka.

Aku cuba sedaya upaya menuruti kehendak mereka dengan berharapan satu hari nanti, kasih sayang mereka akan bertaut kembali.Tetapi...Ia tidak terjadi.

End up, i am no longer needed.
And the worst is i just accepting everything. Without saying anything, i live my life insignificant and forever close my heart to people. I lost myself, and who i was .

Tetapi..
Lupakan semuanya?
Anggap seperti tidak pernah berlaku?
Permintaan L itu kejam!

Malam itu, pertama kali hatiku tersentuh , pertama kali seseorang memberitahu dia memerlukanku, mencintaiku dan mengingini diriku yang insignificance ini.
That memory i dont want to forget it.

Juga, semua perasaan  yang telah lama hilang, Perasan marah, excited, malu, rindu, benci dan segala rasa yang bercampur aduk ini, yang telah lama aku hilang, yang kini dia telah terbitkan di hatiku ini, aku ingin menyimpannya.

Keterujaan ini, aku ingin menerokainya.  I think i wont lost myself again. When L is here.  I need him!

But realiti is harsh.

< she is temporary>

Kata -kata Ara itu, adalah satu realiti.  Dari awal aku patut tahu. Segala yang bermula begitu pantas, akan berakhir begitu jua.  Ia satu konsep. Sama seperti aku. My existence is insignificant, it will be forgotten sooner or later.

So
.
.
Like always, i should accept. For i am a bit like echo, i don't have voices .

 For i am a bit like echo, i don't have voices

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

I am echo

Cermin Cinta NarcissusWhere stories live. Discover now