55-Bukan narsisis, bukan?

29 3 1
                                    

Kami saling berpandangan.

Diam,  dan..

Dup dap..

Aku tersentak , lalu aku alihkan pandanganku. Perasaan malu dan gementar kembali mengetuk perasaan ini. Did he confess to me again?  Situasi ini buat aku rasa kekok.

"Emm.., definasi suka awak tu peliklah. Sepertinya, awak selalu marah saya setiap kali ..."

" Saya marahkan diri sendiri." potong L.

"Setiap kali saya bersama awak, instead of helping you with your anxiety, saya buat keadaan  awak jadi lebih teruk."

" I thought i want to heal you, but maybe i was being too much. "

" Sama seperti bila saya membawa awak ke tempat saya malam itu, 'kawan-kawan' saya itu,  my 'world', saya biarkan awak 'terluka'  hanya kerana kepentingan diri saya sendiri."

L diam sejenak.
Dia merenung ke tanah, mengenggam kedua belah tangannya.

" Betul saya kurang empati dan, benar saya pentingkan diri sendiri, tetapi saya mahu mengenali dan memahami awak."

" Jadi, kerana itu saya minta awak lupakan semua yang terjadi malam itu, start from the fresh. I want to be different for you dan bila awak pula mahu lupakan segalanya, melupakan saya, memutuskan hubungan ini."

" i lost myself. Again." L mengentap bibirnya, rasa begitu bersalah.

" Ironinya, saya sudah pun mengagak semua itu mungkin  akan berlaku. Yang awak mungkin tidak mahu berjumpa saya lagi . Yang hari ini mungkin akan jadi hari perpisahan kita. Dan saya fikir saya akan OK dengan nya. Cool like that. "

" Tetapi, nampaknya saya tidak boleh berubah, this selfish me,   I feel like i cannot let you go.. I like you that much."

Dia menarik nafas dalam.  " Jadi saya marah, throw tantrum,  cakap segala kata-kata yang menyakitkan hati awak,  dan, seperti  kebudak- budakan, saya melukakan perasaan awak."

"Apa yang saya buat ini, it hurt me so much too.."
L memegang dadanya. Seakan menahan rasa.

" Jika perpisahan yang awak pinta. Dari saya terus melukakan perasaan awak, saya lebih rela membiarlah hati ini yang menderita sendirian. Itu yang saya putuskan."

"Lalu, saya menyuruh awak pergi , saya fikir, kerana itu yang awak mahukan. "

"Tetapi. , sepertinya saya silap, bukan?"

Lunak suaranya yang lembut itu mengetarkan perasan ini. Dia menatapku lembut. Menanti kan  jawapanku.

" A'ah, awak silap! Ia semua salah faham."

Aku pandang L tepat di matanya.

"Saya ingin terus bertemu dengan awak seperti, stay by your side, like this. "

Aku mengakuinya. 
Tanpa segan , tanpa menyembunyikan perasaan sebenarku lagi, aku akan terus  berterus terang seperti ini. I would voice out my true self~

L senyum.
"Awak, buat saya semakin tertarik dengan diri awak. cik Syaidatul."

No 7 :

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


No 7 :

Having a lack of interest of who you are as person
❌❌❌

.
.
.
L, bukan narsisis, bukan?

Aku membalas senyumannya.

Cermin Cinta NarcissusWhere stories live. Discover now