46- Pengakhiran

25 3 0
                                    

"Okey. Saya pun  rasa macam tu. Taknak  ingat tentang itu." balasku bersetuju.

"Lets forget, everything!

"From the start.."

"Lets end this."

" Selama beberapa hari ini, i had a lot of fun, did a lot of things, it helps alot for my therapy.  Dan , Seperti yang awak janjikan, awak dah banyak bantu dalam progress anxiety treatment saya ni. An opportunity that you gave me, it's really big! I appreciate it, Thank you!"

Hanya suaraku yang kedengaran saat ini. Bait-bait kata-kata yang berjela, tanda-tanda sebuah pembohongan.

" Now, kita boleh kembali buat hal masing-masing."
"its nice meeting you , L"

aku terus menerus menipu.  Tetapi, adakah L yang aku cuba bohongi? Atau..

<I want to see him.> Perasaanku sendiri?

< Awak pun terpesona dengan saya bukan?> My feeling, i should forget it. Because..

<Aku ingin terus berjumpa dengannya, seperti ini.> My feeling is insignificant.

Aku pandang L yang masih mendiamkan diri. Why he always look like he is in deep thinking?Apa yang difikirnya?

Aku selalu tertanya-tanya tentang itu. Dan tidak pernah sekalipun berjaya mengetahui apa di benak fikirannya. 
Sekarang, aku tidak akan dapat lagi peluang untuk merungkainya. Kerana ini pengakhirannya.

.

.

.
.

.

.

" Apa yang awak lafazkan ini, adakah ia percakapan awak, atau hanya kata- kata saya yang awak fikir saya ingin dengari? "

Aku tersentak.

" You are so good in pushing people away. No wonder you are who you are now.."

L terus menekan pedal kereta. Meter kereta melebihi kelajuan 130km.

"Now. I'm really pissed off."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Cermin Cinta NarcissusWhere stories live. Discover now