"Awak tak takut saya ke?!" Marahnya.
Dia melepaskan tanganku.
"Selepas apa yang awak lihat semalam, awak patut sedar tentang ini."
" I'm unpredictable. Saya buat apa yang saya mahu sesuka hati saya. Saya tak peduli sesiapa and I play with their life. I am a BAD person, Sya."
Aku teringatkan scene semalam. The blood, the scream, the fight. His anger. Semuanya. Ia menakutkan. Dia seperti insan lain, bukan L yang aku kenali.
" I also hurt you. With my actions, my words.." kata L perlahan, kesal.
Dia yang memandu laju,kereta yang hampir hilang kawalan, naik turunnya emosi. Dan kata-katanya yang menguris hatiku.
My tears.
Semua itu kembali bermain di ingatanku.
"Bersama dengan saya, ia seperti menaiki roller coaster. Awak takkan tahu apa yang akan berlaku, ia pula tidak berhenti. Di sepanjang 'ride' ini, awak cuma akan rasa pening, terlalu letih menjerit, dan di penghujungnya, kesakitan serta rasa serik. It's a 'crazy'ride."
" So be scared of me, sangat takut dan pergi!"
Dia serius.
Dan dia maksudkannya.
Pergi.
Perkataan itu, dia betul-betul mahukannya.
Tetapi, renungan matanya, sayu nya wajah itu, peritnya aturan kata-katanya, bagaikan menunjukkan yang sebaliknya.
Dia memalingkan wajahnya dari ku.
Waktu itu aku tahu.
Apa yang perlu aku lakukan.
Truth
" Ya, saya takut."
"Awak yang unpredictable. Segala tindakan awak tidak terjangka, yang tidak rasional, yang mengelirukan. Saya takut."
" Saya tidak tahu apa yang bermain di fikiran awak. Saya tidak mengerti awak. "
"dan bila bersama awak, saya pun jadi tak mengerti dengan diri sendiri."
"Awak berikan saya rasa 1001 rasa yang bercampur baur. Marah, geram, sedih, teruja, tertanya-tanya... kerinduan. Sesuatu yang tidak pernah saya bayangkan untuk merasainya. These mix kind of feeling."
" It's confusing."
" Tapi saya suka kannya. This roller coaster, ia tidak dapat diramalkan, tetapi saya rasa gembira di sepanjang perjalanannya. "
And that is my voice ~
YOU ARE READING
Cermin Cinta Narcissus
Teen FictionDia memandangku. Anak matanya yang berwarna coklat itu, lembut merenungku. Aku terpaku. "Nama awak Syaidatul, so?" tanya dia. Aku alihkan pandangan ku dari nya. "Sya? Sya? Hello, sya?" > > Semua kisah cinta bermula dari satu pertemuan. Sengaj...