Marah?
Seperti selalu, aku tidak mengerti akan L. Kenapa dia tiba -tiba marah sedangkan ini yang dia mahukan, bukan? Did i trigger something? Did i do wrong?
Tingkah lakunya. apa jua dibenak fikirannya, reaksinya, semuanya di luar jangkaan ku. Dia bagaikan bom jangka masa yang aku tidak pasti bila akan meletup.
<Can we forget about it?>
<Lupakan?>
<Anggap sahaja ia tak pernah terjadi.>
<tak terjadi?>
<ya , semuanya.>
<Semuanya?>Apa yang dia ingin dengar dari aku?
Aku buat apa yang dia mahu bukan? Aku terima, aku bersetuju dengan permintaannya. Jadi, situasi tidak sepatutnya jadi begini.
Aku pegang erat akan tali keledarku.Dengan kelajuan kereta ini dan dia yang terus menyelit dan memandu secara bahaya. Aku pasti bila-bila masa sahaja kemalangan boleh berlaku. Is he trying to kill us?
Apa perlu aku buat untuk menghentikan amarahnya? lies?
deceive him.. Or ..Truth?< Apa yang awak lafazkan ini, adakah ia percakapan awak, atau hanya kata- kata saya yang awak fikir saya ingin dengari?>
Jika dia tidak mahu dengar itu, adakah dia ingin dengar yang sebaliknya? that i want him to stay, that i want to not forget him. the real me. My real feeling? But, what if i wrong?
"L, saya.."
Brek tiba- tiba ditekan mengejut. Hampir- hampir sahaja berlanggar dengan sebuah kereta Mazda merah di depan kami.
"Awak tak apa-apa? " tanyanya. Sempat dia mengamati tubuh ku ,risau.
Aku angguk.
Bukan kah dia tadi sedang marah? But now, he seem to worry about me?
"cis!" getus L . Dia kembali naik angin. Hon ditekan bertalu-talu sambil lampu besar di hidupkan. Aku terkejut on how fast he can change. ~so unpredictable ~
Dan ketika ini lah, aku dan dia ternampak seorang wanita india terikat di tempat duduk belakang kereta mazda itu. Perempuan itu pula sedang cuba melarikan diri dengan menendang - nendang pintu kereta, tetapi cubaannya digagalkan oleh dua lelaki india yang lain. Selepas itu, kereta Mazda itu lekas-lekas beredar.
"Awak.. awak nampak tak tu? Follow kereta tu!" jeritku setelah menyaksikan penculikan depan mata.
L menurut.
"Apa patut kita buat? Ah, kita patut telefon polis." kataku sambil kelam-kabut mengeluarkan telefon bimbitku. Sayangnya, ia sudah kehabisan bateri.
"Bagi telefon awak pada saya."
L senyap . Dia tidak cakap apa-apa pun. He is thinking. And i don't feel right.
" Telefon awak." ulangku lagi, sambil menghulurkan tanganku.
" Why should i?" balas L. Nampsk yang dia tidak mahu memberikan telefonnya.
"Awak, ni hal kecemasan, kita kena laporkan pada polis. Kita kena selamatkan perempuan tu.."
" Ya, betul, but i don't want to. "
L memperlahankan keretanya, membiarkan kereta Mazda itu semakin jauh berlalu.
" Awak!"
"i'm not interested on anyone else, except me. They are strangers, don't benefits me, and i don't give a damn about them."
" I don't care."
"This is who am.. awak patut tahu bukan? You already read about it."
Kereta diberhentikan di tepi jalan.
YOU ARE READING
Cermin Cinta Narcissus
أدب المراهقينDia memandangku. Anak matanya yang berwarna coklat itu, lembut merenungku. Aku terpaku. "Nama awak Syaidatul, so?" tanya dia. Aku alihkan pandangan ku dari nya. "Sya? Sya? Hello, sya?" > > Semua kisah cinta bermula dari satu pertemuan. Sengaj...