CAPITOLO CINQUE 🎯

11.8K 650 42
                                    

Jam ditilik. Para tetamu mula berbisik bisik. Suasana menjadi riuh di masjid apabila kelibat pengantin perempuan masih tidak kelihatan. Luke juga sudah tidak senang duduk.

Mana Lily?

"Awak.. Where's them? Franky pun tak ada ni." Bisik Quinn Davieka perlahan sambil mencuit paha Hunter yang duduk di sebelahnya.

"Kau duduk sini biar aku cari dia. Take care, okay?" Hunter mencium pipi Quinn Davieka. Wanita itu angguk dan tersenyum memandang mata amethyst yang merenungnya. Hunter bangun diikuti Skyler mula keluar dari masjid untuk mencari Franky dan Lily yang tidak memunculkan diri setelah mereka berdua hilang semalam.

Luke memandang Hunter dan Skyler yang melangkah keluar dari masjid itu. Kakinya mula bangun mengejar langkah mereka.

"Capo!"

Hunter menoleh.

"Franky culik Lily kan? He took my wife!" Ujar Luke geram.

"I don't fucking know, dude." Bahu Luke ditepuk beberapa kali sebelum dia menyambung langkah. Skyler turut mengekori Hunter. Luke menghela nafas kasar.

Dia perlu kahwin dengan Lily!

Luke terus melangkah masuk ke dalam masjid kembali dan tangan Quinn Davieka ditarik agar mengikutinya.

"Hei hei apa ni?" Quinn Davieka yang kebingungan itu terpaksa menurut Luke yang tiba tiba sahaja menariknya keluar tanpa mempedulikan keriuhan yang berlaku di dalam masjid.

"Auch!" Quinn Davieka memegang bahunya yang terhentak pada dinding apabila tubuhnya ditolak kasar oleh Luke. Luke meraup wajah.

"Apa masalah you ni?! Tahu tak I pregnant? Kalau jadi apa apa macamana?" Soal Quinn Davieka sambil mendengus geram.

"I don't care because I need to marry her! She'll worth me millions! Kalau I tak dapat kahwin dengan dia, I takkan biarkan korang hidup tenang."

"Apa kaitan kami dengan masalah you?"

"Franky culik Lily! I akan jadikan you tebusan sementara Franky bawa Lily kepada I." Luke mengambil tali yang terdapat di atas meja lalu dia mengikat tangan dan kaki Quinn Davieka. Mulut wanita itu juga dipekup dengan sehelai kain.

"You jangan berani buat apa apa yang boleh naikkan marah I. Or else, you'll lost your baby." Luke memberi amaran sebelum dia melangkah keluar dari stor itu. Pintu stor dikunci dan Quinn Davieka ditinggalkan sendiri.

Quinn Davieka terus memerhati sekeliling stor untuk mencari alat yang boleh diguna untuk melepaskan diri. Dia cuba bangun dan akhirnya berjaya. Terus dia melompat seperti pocong untuk berlalu ke sebuah meja yang terdapat sebilah pisau kecil dengan kaki yang terikat.

Pisau itu diambil dengan tangan yang terikat lalu pisau itu dilalukan di ikatan tangannya. Bibir diketap kuat apabila bilah pisau itu kadang kala terkena kulit tangannya sehingga tangannya luka dan mengalirkan darah.

Nafas dihela kuat apabila ikatan tangan terlerai dan terus Quinn Davieka membuka kain yang terikat dimulutnya. Tangan mula menghiris ikatan kaki pula.

"Sorry sayang." Perut sendiri diusap dan Quinn Davieka meringis sakit sambil memegang tangannya yang luka. Kaki mula bergerak ke pintu dan dia cuba membuka pintu yang terkunci itu.

"Shit.. Where's the key?" Wanita itu mengambil tukul besi di dalam stor lalu pintu itu cuba dipukul dengan tukul.

"Argh!"

Quinn Davieka terpelanting ke belakang apabila pintu dibuka kasar dari luar. Mata memandang Luke yang masuk ke dalam stor itu.

"You memang degil kan?" Soal Luke sambil merenung wanita itu tajam. Quinn Davieka menggenggam erat tukul di tangannya.

2 |   KNIGHT'S   [C]Where stories live. Discover now