CAPITOLO VENTOTTO 🎯

9.8K 575 73
                                    

Luke menyimpan pen nya lalu nafas dihela. Kertas itu dilipat dan dikepit di celah buku. Kemudian buku itu diletakkan di atas rak. Matanya memandang ke tingkap.

Nialily.

Gadis yang naif, cengeng dan lembab. Tetapi luaran. Dalaman? Nobody know what power she holds.

"Lembab."

Luke menoleh apabila mendengar suara garau itu. Kepalanya ditunduk memberi hormat.

"Maaf. Saya akan pastikan suatu hari nanti saya dapat juga bunuh dia." Ujar Luke kepada lelaki itu. Si lelaki tergelak sinis.

"Jangan tahu cakap je. Buat." Lelaki itu memalingkan tubuh dan bergerak keluar dari bilik. Luke menghela nafas lalu meraup muka.

Kakinya bergerak ke meja dan sarung tangannya dipakai. Mask juga diambil lalu ditutup mukanya dan hoodie ditarik rapat ke hidung.

***

Luke menyorok di hujung restoran. Matanya yang terlindung dengan kaca mata hitam memerhati si genit yang bergerak ke sana sini menguruskan restoran.

Tangan mengeluarkan pistol dari poket seluarnya dan di genggam kemas di bawah meja. Kemudian dia mengangkat tangan ke arah Lily.

Lily yang melihat salah seorang pelanggannya mengangkat tangan terus bergerak ke arah lelaki berhoodie itu.

"Ya encik, ada apa?" Soal Lily ramah.

"Tunduk!!"

BANG BANG

Dua das tembakan bertembung. Lily terpanar apabila tubuh ditarik kuat ke belakang.

"Jangan berani sentuh dia." Skyler menghalakan pistol ke arah Luke yang sedang memegang tangan Lily.

Luke tersenyum sinis.

"Apa kau nak buat kalau aku sentuh dia? Bunuh aku?" Soal lelaki itu sinis. Tubuh Lily yang sedang meronta itu dipegang kemas. Pistolnya diletakkan di leher Lily.

"Bunuh aku, dia pun akan mati." Ugut Luke sinis. Skyler menahan amarah yang memuncak.

Pistolnya diturunkan.

"Good, Signore Skyler."

BANG!

Darah terpercik dari bahu Luke akibat tembakan. Automatik pistolnya jatuh ke lantai.

"Lari lah pendek!" Jerit Hunter yang berada di tangga restoran itu bersama sniper miliknya. Lily pantas menendang perut Luke dan berlari ke arah meja dan menyorok di balik meja. Matanya mengerling para jejaka yang masing masing memegang senjata itu.

"Kurang ajar!" Gerakan Luke terhenti apabila melihat satu laser merah memancar tepat di bahagian jantungnya. Mata terus melihat ke arah punca laser itu.

Peluru berpandu.

"Fuck." Desis Luke apabila Franky sedang merenungnya tajam dari tingkat atas restoran itu.

"Okay. Bunuh aku. Bunuhlah!" Jerit Luke sambil mencabar Franky. Pistolnya dilantai diambil kembali.

"Bunuh aku sebelum aku bunuh isteri kau." Luke membalas renungan tajam Franky.

BANG

"Arghh!" Membulat mata Lily melihat tubuh Luke jatuh ke lantai akibat tembakan di perut oleh Franky. Darah mula mengalir ke lantai dan para pengunjung restoran juga berlari keluar dan menjerit ketakutan.

"Awak!" Lily berlari ke arah Franky yang berada di tingkat atas. Tubuh jejaka itu dipeluk kemas.

"Lembiknya." Hunter menguis kepala Luke yang tidak sedarkan diri dengan hujung kasutnya.

2 |   KNIGHT'S   [C]Where stories live. Discover now