Bunyi siulan membuatkan mata Lily terbuka. Namun pandangannya gelap. Gelap kerana ditutup oleh sehelai kain.
"Dah bangun, Tuan Puteri?" Soal jejaka itu sambil meletakkan pisaunya ke atas meja. Kaki melangkah ke arah gadis kecil yang sedang diikat di atas kerusi.
"Why.." soal Lily perlahan. Air matanya mula bergenang apabila mendengar suara lelaki yang sinis itu.
Meskipun dia tak nampak siapa, tetapi dia tahu siapa lelaki itu.
"Why? Kau tanya aku, why? Kau yang tak habis habis menyusahkan aku. Kalau kau mati je dulu masa aku hampir langgar kau, kan senang? Franzelx sial tu pula selamatkan kau." Ujar lelaki itu sebelum dia tersenyum sinis memandang Lily yang telah ditutup mata mengelakkan dia dari menggunakan lens.
"Kau memang menyusahkan semua orang, Lily. Mula mula kau batalkan perkahwinan kau dengan anak aku, lepastu sekarang kau nak buang anak aku dari takhta dia?!" Tengking lelaki itu.
Lily terpanar. Automatik mindanya teringatkan tanda salib yang terdapat di tubuh Aulia yang sama dengan Luke.
Luke dan Aulia.... Adalah adik beradik kandung.
***
Hampir semua buku dibelek dan diperhati. Namun buku yang dicari masih tidak dijumpai.
Habuk jumpa lah.
"Fuck, mana ni." Franky menyelongkar lagi semua buku. Habis dipanjat segala almari demi mencari buku tersebut.
Hunter dan Skyler juga turut mencari buku yang dimaksudkan oleh Luke.
Tiba tiba Franky terpegang sebuah buku berkulit keras dan dia menarik buku yang berada agak tersorok itu.
CF
"What is CF?" Soal Franky bingung. Helaian pertama buku itu dibelek dan dia melihat gambar Luke bersama seorang gadis yang seiras wajah pemilik buku itu.
"Bro.." Franky bernada perlahan.
Hunter dan Skyler melangkah ke arah jejaka itu. Skyler melihat buku yang terpapar gambar Luke bersama gadis itu.
"That's it! Wajah Luke ada iras iras Aulia." Ujar Skyler apabila sel sel otaknya baru bersambung memikirkan wajah Luke mirip siapa sebelum ini.
Di helaian kedua terdapat pula gambar Luke bersama Lily. Franky merenung wajah Lily di dalam gambar itu.
Matanya berkaca.
"Where are you?" Soal Franky perlahan. Air mata yang hampir tumpah dilap kasar dan dia membaca tulisan di bawah gambar itu.
.
.
"Aku sebagai abang.. inginkan yang terbaik untuk adik adik aku, jika aku ialah racun, maka hapuskanlah aku agar pengorbanan aku mampu membuka keseluruhan cerita disebalik kegelapan."
.
."Adik adik here means Aulia dan Lily. So selama ni Luke anggap Lily sebagai adik dan tidak lebih dari itu. He was forced to marry Lily." Ujar Franky sambil teringat kembali Luke bagai hampir gila apabila tidak jadi berkahwin dengan Lily.
He loves her. But as a sister.
Kemudian terdapat satu lukisan ringkas dimana terdapat seorang lelaki besar menjelirkan lidahnya dan di atas lidahnya terdapat satu tali yang tercelup di dalam cecair racun.
"Apa ni?" Soal Franky perlahan cuba mencerna lukisan itu.
Tali, racun dan lelaki?
"Tali similar to ular." Celah Hunter sambil meneliti lukisan itu.
YOU ARE READING
2 | KNIGHT'S [C]
Romance"Because that little girl.. Got the beast, as a knight." . . . TOLONG BACA BUKU IKUT TURUTAN NOMBOR DKT TAJUK TU TAU