Victoria memandang rumah mewah dan besar itu. Best betul isteri Franky, tak kena kerja pun dapat hidup mewah.
Tangannya mula menekan loceng dan tidak lama kemudian pagar automatik itu terbuka.
"Cik, cari siapa ya?" Soal Lily ramah sambil melangkah keluar dengan tudung sarungnya. Jangan cakap cari Franky sudah! Tadi baru suaminya itu pergi ke pejabat. Dia pun tak tahu pejabat Franky dimana.
"Signore Franzelx tak bagitahu awak?" Soal Victoria pelik. Lily menggeleng kecil. Victoria tersenyum.
"He asked me to be his cutie wife babysitter. Saya Victoria, saya akan temankan Signora Lily. Dia macam.. Maid la." Jelas Victoria. Lily mengangguk perlahan.
Mesti Franky taknak dia sunyi kan. Pandai Franky cari orang, gadis ini nampak sangat ramah.
"Oh, okay. Jom masuk." Pelawa Lily bersama senyuman manis. Victoria turut tersenyum dan mengangguk.
Setibanya di dalam rumah, mulut Victoria melopong. Kalah istana rumah ni. Dengan susur atur perabot yang elegan disertai hiasan simple tetapi menunjukkan ciri ciri golongan bangsawan dan aristokrat yang mewah.
"Awak tak nampak macam orang melayu pun." Ujar Lily sambil memandang wajah Victoria. Gadis yang agak tinggi dengan wajah jelita dan cantik. Sama macam Quinn Davieka yang jelita.
Dia je yang pendek dan hodoh. Hm.
"Haah. I'm not Malay. But saya pernah duduk sini dulu, sebab tu fasih bahasa melayu. I lived in France."
"Sama macam Skyler." Ujar Lily teruja.
"Skyler yang bawa saya datang Malaysia." Jelas Victoria. Lily mengangguk bagaikan burung belatuk. Victoria tergelak kecil.
"You're so cute."
***
"Kau percayakan perempuan tu?"
"Aku tengok dia dah better lah. Lagipun kesianlah dekat dia. Dia nak cari duit lebih so why not?" Soal Franky sambil mengangkat bahu.
"Suka hati kaulah. Apa apa jadi jangan cakap aku tak bagi warning." Hunter kembali memandang komputer ribanya.
Franky hanya diam.
"Dia jahat sangat ke?" Soal Franky mula was was. Hunter menjongket bahu dengan wajah tidak tahu.
Kemudian Franky memandang pula Skyler.
"Don't ask me. I'm not his brother."
"Tapi dia kawan kau."
Skyler terdiam mendengar perkataan kawan dari mulut Franky. Kawan? Dia cuma tolong Victoria atas rasa simpati. Dan gadis itu tidak pernah dianggap sebagai kawan olehnya.
"Entah." Akhirnya hanya itu yang keluar dari mulut Skyler. Dia pun mana kenal sangat si Victoria tu.
"Seriuslah. Dia suka makan benda berminyak tak? Ataupun suka benda yang terlampau manis?" Soal Franky. Serentak dua jejaka itu mengerutkan dahi.
"Banyak banyak benda, itu yang kau nak tahu?" Soal Hunter.
"Mestilah. Macamana kalau si Victoria tu hasut bini aku supaya banyakkan makan benda benda macamtu? Kalau bini aku kena diabetes ke, kolesterol ke siapa susah? Aku juga." Bebel Franky.
"Kau diam je lah Franky." Skyler bernada dingin.
***
"Lily suka masak. Tapi tulah, Tuan Franzelx tu susah nak makan. Dia tak makan benda pelik pelik." Lily berceloteh sambil memasukkan garam ke dalam kuah kari ikan.
YOU ARE READING
2 | KNIGHT'S [C]
Romance"Because that little girl.. Got the beast, as a knight." . . . TOLONG BACA BUKU IKUT TURUTAN NOMBOR DKT TAJUK TU TAU