CAPITOLO SETTE 🎯

11.1K 652 31
                                    

"Where's Luke?" Hunter bersandar pada dinding kayu itu. Rahangnya terketap rapat mengenangkan Luke yang telah membuat isterinya cedera.

Jika dia dapat Luke, sudah pasti akan dibelasah Luke sehingga dia puas.

"I'm searching for his location tapi susahla sebab dekat sini tak ada internet. It's fucking annoyed me bila aku tak dapat buat apa apa di kampung ni." Bebel Skyler.

"Kita perlu balik KL. Company pun tak boleh tinggal lama."

"Tapi aku tak boleh tinggal Lily sendirian di kampung ni. Luke might still here and hurt her." Sampuk Franky.

"Tak apa kalau macamtu I duduk dekat sini jagakan Lily."

"Hell the fuck no! Kau ingat aku akan biarkan kau disini dengan keadaan kau yang tengah mengandung tu?" Soal Hunter sambil memandang si isteri yang menyuarakan pandangan tidak masuk akal. Picit kang baru tahu.

"Kita bawa Lily ke KL." Cadang Skyler.

"Tapi nanti siapa nak jaga atuk?" Soal Lily. Franky memandang gadis yang sedang duduk di tepinya itu. Comel.

"Kita bawalah atuk sekali ke KL." Sekali lagi Quinn Davieka menyuarakan pandangan tidak masuk akal.

"Atuk mana nak duduk di KL tu. Lagipun dia kena mengajar budak budak mengaji di sini." Ujar Lily. Kemudian dia menoleh apabila terasa pandangan Franky melekat di wajahnya.

Memerah pipinya apabila mata amethyst itu merenung wajahnya. Terus Lily mengalihkan pandangan ke arah lain.

"Biar aku stay sini." Putus Franky. Mereka semua saling berpandangan.

"Awak boleh ke duduk sini?" Risau pula Lily dengan jejaka bandar ini. Di kampung ini bukannya selesa sangat untuk Franky ni.

"Okay. Kau duduk sini." Ujar Hunter. Franky mengangguk.

***

"Awak okey ke duduk di kampung ni?" Soal Lily sambil merenung Franky yang sedang menonton TV itu. Sejak berada di kampung yang tiada akses internet ini, hanya TV sahaja yang menjadi penyelamat kebosanan jejaka itali ini.

"Little girl, aku takkan mati disini." Ujar Franky dengan riak menyampah apabila gadis itu seolah olah menganggapnya mati hidup dalam kemiskinan. Lily tersengih dan duduk di sebelah Franky.

"Kenapa awak panggil saya little girl?"

"Sebab kau pendek dan selalu kacau aku! Jangan kacau aku boleh tak? Pergi duduk diam diam sana!" Halau Franky dengan wajah garang. Dahla dia berdua sahaja dengan Lily di dalam rumah ni. Lily pula mendekatinya, mana tak tergoda dirinya dengan gadis ini? Haih.

Lily mencebik. Selalu nak marah orang. Cakap lembut lembut tak boleh ke?

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam, atuk!! Atuk dah balik?" Soal Lily teruja. Awal pula atuknya balik mengajar orang mengaji. Biasanya nak maghrib baru balik.

"Haah. Atuk tak sedap badan sangat harini. Mana semua orang?" Soal Atuk sambil memandang sekeliling.

"Diorang dah balik KL." Jawab Lily. Terus berubah wajah atuk.

"Jadi kamu duduk berdua duaan dalam rumah ni?"

Franky menoleh dan bangun kakinya melangkah ke pintu.

"Mereka baru je balik, tuk." Jelas Franky. Sedikit kelegaan terpancar di wajah atuk sebelum dia naik ke dalam rumah.

"Betul ke apa yang atuk dengar, Franky? Kamu bergaduh dengan abang angkat Lily?" Soal Atuk.

2 |   KNIGHT'S   [C]Where stories live. Discover now