"Awak, cantiknya!" Lily menggigil teruja melihat dewan mewah yang sudah siap dihias bagi majlis meraikan puteranya.
Cepat betul berita tersebar sehingga hampir semua media menghubunginya bagi bertanya tentang majlis anaknya itu.
"Membazir betul." Gumam Lily kemudiannya. Kan senang kalau buat majlis kesyukuran sahaja? Untuk majlis ini semestinya mereka habis kira kira RM500K. Majlis yang sangat mewah.
"Ikutkan aku pun nak buat biasa biasa je. Ayahanda tu lah, excited sangat dapat cucu." Franky berkata. Lily tergelak kecil. Memang Sultan Nizzar dan Permaisuri Anabella teruja apabila menerima berita Lily bersalin. Terus mereka sanggup datang ke sini demi baby. Sekarang ni pun, anaknya yang bernama Noah itu berada dengan ayahanda dan bondanya. Langsung taknak lepas.
Terus nak buat majlis umum kelahiran Noah pada semua orang. Nasib baik dia baru habis berpantang.
Deringan telefon Franky mengalihkan perhatian kedua dua mereka. Franky mengambil telefon dari poket dan mengerutkan dahi melihat nama Skyler di skrin telefon itu.
"Hello bro, aku tak boleh datang lah malam ni. Kena jaga Ace." Skyler bersuara sebaik sahaja talian bersambung.
"Aik, biasanya kau tinggal dia malam malam tu okey je." Sahut Franky sambil berkerut dahi. Tidak pernah pula Ace buat hal sewaktu Skyler keluar.
Ace merupakan binatang peliharaan Skyler. Tapi biasanya Ace tidak banyak buat hal jika Skyler ada urusan seolah olah memahami tuannya sibuk.
"Tak apalah. Tak jadi. Nanti aku datang." putus Skyler tiba tiba. Franky di hujung talian mengerutkan dahi. Apa masalah budak ni?
"O.. kay.." jawab Franky teragak agak. Talian diputuskan oleh Skyler.
"Kenapa?" Soal Lily sambil melihat Franky. Jejaka itu menggeleng dan memeluk pinggang Lily.
"Bila lah kau nak tinggi." Franky mencuit hidung Lily yang berada di paras dadanya. Lily sangat pendek, ketinggiannya hanya 165cm dan itu membuatkan mereka sangat berbeza kerana ketinggian Franky adalah 190cm.
"Saya memang dah normal, awak tu yang macam galah!" Bentak Lily sambil memautkan tangan di leher Franky dan dia mendongak mencium pipi Franky. Sesuka hati je kata dia pendek. Mentang mentang dia memang paling pendek di dalam keluarga mereka. Quinn Davieka juga mempunyai ketinggian 172cm menjadikan wanita itu nampak normal berada di samping Hunter.
Dia ni? Dahi sama betul je dengan dada Franky. Jejaka itu tersenyum.
"Saya kan little girl awak, so tak apalah kalau saya pendek." Lily tersenyum manis membalas renungan Franky.
"Nanti anak kita jadi pendek macam kau."
"Hei!" Bahu Franky ditepuk kuat oleh Lily. Mulut memang nak kena cili lah mamat ni! Nanti kalau Noah tu betul betul pendek macamana?
Lily mula berfikir untuk mencari susu yang bagus bagi tumbesaran bayi agar anaknya tidak menjadi pendek sepertinya. Kalau anak perempuan tak apalah juga, ni anak lelaki mana boleh pendek!
Franky tergelak melihat muka Lily yang mula bimbang.
"Don't worry. Anak kita akan jadi tinggi macam aku." Franky berkata penuh bangga. Tapi benar, Noah lebih banyak mewarisi genetik dirinya berbanding Lily. Rambut, mata, hidung. Semua mirip dia.
Tapi ada satu perangai Noah yang mengikut Lily, manja. Anaknya sangat manja dan mudah menangis. Cengeng. Manakan tidak, budak tu kalau tidur tidak dipeluk, mesti dia menangis. Lepas Franky atau Lily peluk barulah Noah boleh tidur.
Bunyi tangisan bayi meleraikan tautan mata pasangan itu dan Franky memandang Sultan Nizzar yang sedang memujuk Noah di dalam dukungan.
Lily melangkah ke arah Sultan Nizzar dan pipi Noah yang merah akibat menangis itu dicuit.
YOU ARE READING
2 | KNIGHT'S [C]
Romansa"Because that little girl.. Got the beast, as a knight." . . . TOLONG BACA BUKU IKUT TURUTAN NOMBOR DKT TAJUK TU TAU