Mata Franky ralit merenung skrin komputer.
"Stress melampau. She's keeping her problem by herself until it's damaged herself. Bila dia dah tak mampu tahan stress tu emosi dia akan jadi tak menentu. Dan, semua tu di luar kawalan dia." Franky memusingkan kerusi menghadap Hunter dan Skyler.
"Tapi yang peliknya, dia sedar waktu dia hampir tikam aku. Tiba tiba dia berhenti dan sedar. Lepastu menangis teruk sebab menyesal. Macamana dia boleh sedar tiba tiba?"
"Mungkin dia pun tengah berperang dengan diri dia sendiri." Hunter membuat andaian.
Bunyi pintu diketuk mematikan bicara. Terus dua jejaka itu melihat si genit membawa tiga cawan air dan diletakkan di atas meja.
"Minumlah." Lily tersenyum manis memandang tiga jejaka itu. Kemudian dia berjalan ke arah Franky apabila suaminya memanggil dia.
Franky memeluk pinggang Lily dan merenung wajah comel itu.
"Thank you."
Semakin lebar senyuman Lily.
"Mana Queen?" Soal Hunter sambil memandang Lily pelik. Kalau Lily disini, siapa yang bersama dengan isterinya?
"Oh, dia tengah tengok TV. Lily tak bagi dia bergerak banyak sangat sebab nampak macam dah sarat dah tu. Risau pula Lily." Jelas Lily.
***
Victoria memandang Lily dan Franky yang sangat mesra di dalam pejabat peribadi Franky.
Perlahan lahan dia melangkah ke arah Quinn Davieka yang sedang berada di ruang tamu. Bibirnya tersenyum lalu dia duduk di tepi gadis itu.
"Madrina."
Quinn Davieka menoleh dan turut tersenyum.
"Kenapa?"
"Ni, air yang Lily buatkan untuk Madrina. Minumlah." Victoria menghulurkan cawan air yang dibuat oleh Lily tadi kepada Quinn Davieka.
"Thanks." Quinn Davieka menyambut air itu dan diminum perlahan.
Victoria hanya senyum.
"Hey darling. What are you doing here?" Sapa Federica teruja apabila melihat kelibat Quinn Davieka di dalam rumahnya. Wanita itu mendapatkan menantu kesayangannya dan pipi Quinn Davieka dicium.
"Hunter said he wants to meet Franky and you. So I came along." Jawab Quinn Davieka. Federica tersenyum dan tangannya dilekapkan pada perut Quinn Davieka yang buncit.
"Hey my little sugar."
Quinn Davieka tersenyum. Suka betul ibu mentuanya akan anak di dalam perut dia ni.
Tiba tiba tekaknya terasa mual. Quinn Davieka menolak tangan Federica di perutnya dan terus berlari ke tandas.
"Davieka?"
"It's okay let me check her." Ujar Victoria sambil bangun dari sofa dan melangkah ke tandas.
"Arghh!!"
***
Kaki gadis itu melangkah masuk ke bilik dimana para jejaka sedang berkumpul. Dia berjalan ke arah Lily yang berada dekat dengan Franky.
"Lily. I nak cakap sesuatu boleh? Just two of us." Bisik Victoria perlahan. Lily memandang gadis itu sebelum mengangguk.
"Tadi I nampak Davieka macam tak selesa sangat. Lepastu dia pergi tandas. I tak rapat sangat dengan dia so I tak berani nak jenguk. Kalau Lily tak kisah, I nak minta tolong Lily jengukkan Davieka. Takut apa apa jadi dekat dia." Riak bimbang terlakar di wajah Victoria. Lily membulatkan mata.
YOU ARE READING
2 | KNIGHT'S [C]
Romance"Because that little girl.. Got the beast, as a knight." . . . TOLONG BACA BUKU IKUT TURUTAN NOMBOR DKT TAJUK TU TAU