,,Vieš čo, Harlo? Aj keď si to neuvedomujeme a ľudia si to nevšímajú , sme obeťami systému, či už v base alebo tam vonku." vzdychne si Leo popritom ako mi špeciálnou ihlou, ktorú si stihol prepašovať, kreslí zo zadu na krk druhú kresbu, ktorú si odnesiem tam von.
~~~
Spomeniem si na Leove slová, keď čakám v rade ku pultu v banke.
,,Nech sa páči, meno poprosím." rázne ku mne prehovorí staršia žena, ktorej sa uvoľnil rad a môžem z môjho radu prestúpiť tam.
,,Brutsen." vzdychnem si a sadnem si na modrú stoličku.
,,Ach, áno. Minule ste odišli bez akéhokoľvek oznámenia a podpisu. Mali ste šťastie, že bola kolegyňa zhovievavá, inak by to bolo na pokutu." krúti hlavou a pozerá sa na mňa ako na soplavého chlapca.
,,Mal som na to vážne dôvody, rozhodne som nechcel utiecť. Od tých všetkých sračiek sa totiž utiecť nedá." poviem úprimne upriemený pohľadom do jej očí, ktoré pri slove ,,sračiek" zväčšia svoj povrch.
,,Poďme radšej k téme." odignoruje moje odôvodnenie a naťuká si niečo do počítača.
,,Takže, zdedený dlh 16 992 € zaokrúhlený na 17 000 € ponechaný z dedičského konania vašej matky Suzane Brutsenovej za slobodna Malintovej. Následne upozornenie, že váš bežný používateľský účet ide do mínusu a upozornenie na exekúciu, ktorá sa nedá vykonať, keďže nemáte žiadne nehnuteľnosti vo vlastníctve. Dvojtýždňová lehota ubehla, takže potrebujem preriešiť vašu situáciu tak, aby ste nezostali na ulici, keďže sa exekúcia môže zaoberať aj vašou životnou poistkou alebo inak nazývanou železnou stagnujúcou zásobou."
Nechám si jej slová doznieť a v hlave si prehrám všetky svoje plány.
Zo všetkých možností mi vychádza, že nikdy nezmaturujem.
,,Vyriešim to tak, že ešte dnes zruším automatickú platbu do školy a zaplatím vám 3 000€ ako poistku, že mi to nebudete zvyšovať. Mesačne som schopný dávať 1 000 € , ak sa mi podarí zohnať ďalšie 2 práce." hovorím smerom k nej, aj keď vlastne aj sám pre seba.
Nečakal som, že sa mi to takto zvrtne, ale peniaze sa nemnožia a tak isto , ani babka s otcom neboli milionári, aby som ich dedičstvo úžitkoval 10 rokov.
A to sa nezamýšľam nad Heroínom, cigaretami a chlastom, ktorým som nešetril pred tým, ako má zavreli.Následne zozbieranie peňazí na záchranu Emy.
Dalo sa čakať, že budem podpisovať papier o záväznom prehlásení splácania dlhú s hrozbou na exekúciu.
,,Fajn, transakcia prebehla v poriadku. Dlh je 14 000 €, ak teda budete dávať mesačne 1000 €, bude to trvať rok aj 2 mesiace. A to samozrejme optimisticky pán Brutsen, pretože vás nemôžu zamestnať do dobre platených prác, keď nemáte dorobenú ani strednú školu." povie mi pravdu priamo do očí.
,,Ale ja za 2 mesiace budem musieť odísť." poviem zarazene.
,,Pri všetkej úprimnosti, pán Brutsen." odmlčí sa a mierne sa usmeje.
,,Mali ste matematiku a predpokladám, že viete, že rok má 12 mesiacov a dlh má 14 tisícok."
,,To mi je jasné, len som mal pocit, že sa nejako dohodneme." zavrčím.
YOU ARE READING
Ema
General FictionBudúcnosť, ktorá je ďaleko a zároveň prichádza každou sekundou je tu. Harlekýn a Ema sa po ôsmych rokoch znova stretávajú. Hranice medzi minulosťou, prítomnosťou a budúcnosťou sú tenšie ako si myslíme a náklonnosť dvoch ľudí očividnejšia než si dok...