سلسله ذكر_واحد_أفضل_من_ذكر_الليل_مع_النهار

25 7 0
                                    

👦ال ٣٠٠ ألف شعرة اللي ربنا خلقهم لك في رآسك دول كل شعرة ليها وريد ، وليها شريان ، وليها عصب ، وليها غدة دهنية ، وليها عضلة😮.

❤️مفيش حاجة اسمها شعرة مخدتش بنية أساسية ، مفيش الكلام اللي بنشوفه في الدنيا ده.

🌿تدفع كام لربنا❓

👣كل خطوة بتمشيها معجزة ، كل خطوة بيتحرك فيها ٢٠٠ عضلة .

👅 كل حرف بتنطقه بلسانك بيتحرك فيه 17 عضلة.
😮تخيل بقى في عدد الحروف يعني أنا كام عضلة اتحركت في لساني بس من ساعة ما بدأت .

🗣 غير معجزة الأحبال الصوتية ، اللي ولا أحبال جيتار ولا أحبال كمانجا تيجي فيها حاجة.

❤️ربنا أعطاك كل ده .

🌿أنت مش مركز مع سمعك 👂وبصرك👁 ما انتش مركز مع نعم ربنا في مخك ده 🧠 ، أنت لو شفت خريطة مراكز المخ الحتة دي بتاعة التفكير ، الحتة دي بتاعة الشم ، الحتة دي بتاعة النطق ، الحتة دي بتاعة البصر ، الحتة دي بتاعة العضلات ، والحتة دي الحتة دي .. إيه ده يا رب⁉️

☺️ كل ده يا رب عندي ❗ كل ده سليم عندي يا رب ، كل ده يا رب كل اللي في جسمي دهو سليم ♡.

🌿غير ال٥٠٠ وظيفة اللي بيعملهم الكبد .
👌🏻الكبد ده من أخطر وظايفه إنه بيفرز العصارة الصفراء🧽.
🤔يعني إيه العصارة الصفراء ⁉️
💭عارفة البريل اللي أنتِ بتغسلي بيه المواعين ❓
😍اه ، ده حاجة كده الكبد بيفرزها عشان يسيح الدهون وإلا حياتنا بقت شقاء من غير الحاجات اللي الكبد بيفرزها.

🩸وأول ما الأكل يتهضم في الأمعاء ما يروحش على الجسم يطلع على الكبد الأول.
🤗الكبد ده بقى ياخده  تعالى أما اطهرك من السموم.

🦠عشان كده لما الكبد بيبوظ -ربنا يعافينا- الإنسان بيتجنن 'هبيتك انكفلوبسي' يعني يعني بيفقد عقله 😰.

◀️بسبب بوظان الكبد ، لأن الكبد هو اللي كان بيقي الجسم ، يطهر الأكل من السموم الأول وبعد كده يبعته للجسم بقى.

❎ إنما الأكل داخل جسمك ومليان سموم ، ومليان مواد صناعية ، وألوان صناعية ، وأدوية مليانة مواد سامة ، كل ده سموم 🔥.

✅الكبد هو اللي بيشيلها والكبد هو اللي بيطلعها😍 .

💥لو الكبد بقى راح تدفع كام ⁉️

💔٣ ساعات من غير الكبد الإنسان يموت.

#البوست6⃣
#ذكر_واحد_أفضل_من_ذكر_الليل_مع_النهار
#الشيخ_حازم_شومان

هنصعد سلم الالتزام معا🥺💜🌸حيث تعيش القصص. اكتشف الآن