Done update😍 nak vote sikit dengan komen. Hehehe
Bab 42
Nuraz pegang dada. Debaran masih terasa dengan lamaran Gibrel. Tipulah perasaan dia tak menjentik sesuatu. Dia kawal dan terus mengawal agar tak tergelincir dari landasan. Masuk dalam keluarga Gibrel ibarat menempah maut sesaat. Mampukah Gibrel lindungi dia. Mampukah Gibrel elak dari ibu kandung.
Kahwin dengan Gibrel tidak semudah abc. Banyak perkara harus difikir. Setakat cinta tak boleh bawa ke mati. Semangat dia harus kental. Dia bukan berdepan dengan samseng samseng kampung tapi ratu segala samseng.
"Saya tak paksa Nuraz. Maaf jika itu buat awak tak selesa."
Sangkanya cerita ini mengenai Megat dan Nuraz tapi sebaliknya. Lebih dari itu. Teka teki dan puzzle terlalu sasar dari tekaan. Agaknya Megat sendiri tidak tahu siapa dia yang berdepan. Kasihan Megat.
Dum dum dum
Pintu kayu diketuk kuat. Sikit masa je lagi bakal musnah dengan ketukan kuat. Nuraz lekas bangkit dan bawa batang buluh yang diselit pada bawah katil.
"Kau siapa?" Jerit Nuraz kuat dari dalam. Kaki bersiap siaga jika ada serangan dari luar. Kayu buluh dipegang kemas. Bersedia dengan serangan dari luar.
"Puan Erica nak jumpa kau."
Erica ibu kandung Gibrel. Apa lagi yang dia mahukan. Nyawa mungkin. Selagi dia bernafas di dunia ini, selagi itu dia akan terus muncul tanpa henti.
"Aku tak nak."
"Jangan sampai aku paksa kau perempuan. Kau pilih sakit atau serah diri."
Ugutan orang suruhan Erica langsung tak datang gentar pada hati Nuraz. Nuraz bersiap sedia untuk membuka langkah. Mati atau hidup itu bukan penentu. Erica harus tahu dia punya maruah yang tinggi.
"Kau tak pernah belajar adab? Atau puan Erica yang ajar kau kurang ajar?"
Berang dengan soalan Nuraz. Orang suruhan Erica tendang pintu dan hanya sekali tendangan. Pintu kayu terbuka luar. Dari luar rumah, lelaki itu menayangkan wajah bengis.
"Kau tak reti adab atau kau nak aku ajar kau adab?" Tenang suara Nuraz menyoal. Berhadapan dengan musuh tak perlu marah tapi perlukan otak untuk melawan. Guna emosi maka lunyai dia hari ini. Dia menilik lelaki itu atas dan bawah. Badan 2 kali ganda dari dia. Tersilap langkah. Jasad yang ada tanpa roh.
Orang suruhan Erica mulakan serangan dengan mengapai tangan Nuraz . Belum sempat lelaki itu pegang tangan Nuraz. Nuraz menyelinap ke belakang. Sangat pantas tanpa lelaki itu sedar. Wajahnya terpinga melihat Nuraz hilang dari pandangan mata.
Kaki kanan Nuraz terangkat dan diberi tendangan pada pinggang. Akan tetapi lelaki yang berbadan besar itu tidak bergerak walau seinci. Lelaki tersebut pusing ke belakang bersama senyuman mengejek. Tangan yang besar terus menangkap tangan Nuraz dengan kuat.
"Setannnn." Jerit Nuraz.
"Tak payah melawan. Ikut aku je kan senang."
"Kau ingat aku bangang sangat nak ikut kau."
"Degil lah kau ni." Komen orang suruhan Erica. Tercabar dengan kedegilan Nuraz.
Kayu yang disorokkan pada belakang dihayunkan pada kepala lelaki badan besar. Darah mulai mengalir tetapi lelaki itu tetap berdiri tegak. Tiada tanda dia akan tersungkur. Cuma lelaki itu kelihatan mamai dengan badan bergerak ke depan dan belakang. Pegangan masih kuat membuatkan Nuraz mengeletar sakit. Hanya satu jalan akan berhasil. Kayu dihayun pula pada celah kangkang si lelaki.
YOU ARE READING
Kau Yang Aku Pilih
RomancePerkenalan Megat dan Nuraz adalah satu kesilapan. Bila Megat meninggal, dunia Nuraz mula berubah. Hidupnya tidak sempurna seperti dulu. Demi nyawa, dia jadi pelarian ditempat sendiri. Hidup jadi tidak tentu arah bila kebenaran makin menghampiri. G...