Bab 71

120 4 0
                                    

"Bawa Hayden keluar." Ayat itu bermain dalam fikiran Gibrel.

Dia melihat tembok di hadapan. Otaknya cuba untuk hapuskan ayat itu tapi tidak boleh. Setiap hari masih berlegar. Salahkah dia kalau dia tidak tidak tunaikan janji Marcus.

"Kau ada otak Hayden."

Kakinya melangkah laju dan terus melompat lalu memanjat tembok. Tangan pantas menangkap atas tembok. Dia melonjakkan badan dan terus melompat ke bawah. Jatuhan yang sangat baik. Kaki kanan kebelakang. Lutut menyembah bumi. Kedua tapak tangan melekap pada tanah.

Kerambit terselit pada pinggang diambil. Dia bersedia untuk masuk ke dalam. Kakinya melangkah perlahan lahan tanpa sebarang bunyi.

Kerambit diacu pada leher pengawal lalu dia menusuk. Badan gagah pengawal tersungkur pada kaki Gibrel.

Gibrel menghampiri pintu utama. Dia mulakan serangan dengan mematahkan leher pengawal luar. Pengawal kedua ditendang lalu kerambit ditusuk laju pada leher.

"Huhhh." Gibrel mendengus. Jari jemari yang berbalut sarung tangan kulit hitam dikesat pada baju pengawal.

Mata meliar melihat keadaan sekeliling. Sunyi sepi. Tiada kedengaran suara manusia. Gibrel mengatur langkah ke dalam.

Disebalik topeng, Gibrel mengukir senyuman sinis. Dia menunjuk jari tengah pada beberapa orang anak buah Erica.

"Si**"." Anak buah Erica mencarut.

"Kau dan bos kau sama si**." Balas Gibrel.

"Kauuuu." Salah seorang dari mereka mula bengang. Tanpa amaran mereka terus menyerang Gibrel.

Setiap serangan dari anak buah Erica ditepis. Tumbukan curi dari belakang dapat dielak dan Gibrel capai tangan lalu mematahkan tangan salah seorang dari mereka.

"Aaaaaaa." Jerit salah seorang dari mereka.

Dengan sepantas kilat, kerambit melibas leher dan mereka jatuh terlentang."

"Kacang je." Ujar Gibrel bersama senyuman sinis.

Anak mata merenung tajam tangga. Dia tidak sabar untuk mulakan langkah. Mungkin segalanya akan berakhir akan hari ini.

*******

Mata megat jatuh pada jari manis kanan Nuraz. Dia tersenyum manis. Jiwanya sedikit kecewa tapi dia harus terima hakikat. Dia dan Nuraz berpisah di alam berlainan.

"Kau kecewa?"

Megat mengukir senyuman paksa lalu mengeleng. Mana mungkin dia harus berterus terang sedangkan banyak lagi perkara lain yang dia sendiri berahsia.

"Aku tau dari mata kau Megat." Ujar Nuraz.

"Mata pun boleh menipu dan kau pun sendiri hampir tertipu  Nuraz."

Nuraz senyum. Dia tidak mampu bencikan lelaki ini bila mengetahui perkara sebenar. Sayangnya pada lelaki ini tidak pernah hilang.

"Jangan tipu diri sendiri Nuraz. Hati kau sayang orang lain lebih dari aku."

Nuraz bingung. Bila Megat hadir dalam mimpinya. Hati mula terasa berbolak balik. Dia resah dalam melakukan keputusan.

"Jangan ragu. Teruskan. Kau patut hidup bahagia dengan orang kau sayang. Jangan undur Nuraz. Jangan sesekali."

"Tapiiiii...."

"Tak ada tapi Nuraz. Demi masa depan kau. Demi diri kau."

"Kalau aku terima dia. Kau kecewa?"

Arhhhh. Kenapa soalan itu? Dia sendiri yang tahu. Dunia mereka berbeza. Mereka tidak akan dapat bersama.

"Aku hanya bayangan dalam mimpi kau Nuraz. Jangan berkhayal terlalu jauh sampai kau padamkan masa depan kau demi aku. Jangan bodoh Nuraz. Kau sendiri tahu dunia kita berbeza."

Kau Yang Aku PilihWhere stories live. Discover now