19

153 10 0
                                    

"Awak kena tarik dalam grab?" Soal Gibrel tidak puas hati. Tajam mata merenung Nuraz.

Nuraz mengeluh. Menyesal pula buat keputusan untuk ke sini. Patutnya Gibrel kena tanya dia okey ke tak dulu. Ini tanya soalan yang dia malas jawab. Rambut yang kusut disisirkan dengan jari. Argh tersekat pula di skala 6.

Gibrel masih menunggu jawapan.

"Saya balik dulu." Ujar Nuraz. Kaki yang baru melangkah disekat oleh kaki panjang Gibrel.

"Saya penatlah Gibrel. Tak ada masa nak gurau gurau ni."

"Siapa bergurau? Eh saya bertanya kan. Jawapan mana?"

Nuraz garu kepala tak gatal. Ingatkan orang jahat yang susah. Eh berhadapan dengan Gibrel lagi rumit. Peninglah!

"Ya. Silap saya tadi. Bukan nak check dulu no flat tapi terus masuk bila orang tu jemput. Ha puas hatiiii?" Terang Nuraz dengan hati masih marah. Bila teringat hal tadi terasa mahu hantuk kepala ke dinding. Akui dengan kesalahan sendiri.

Gibrel geleng kepala. Dah tahu pasti perkara ini akan terjadi juga. Nuraz memang cuai. Tak terfikir langsung keselamatan diri. Sekarang dia pula yang terlebih risau.

"Lepas ni balik dengan saya?"

"Eh."

"Apa eh eh? Banyak songeh kahwin je dengan saya. Senang." Gibrel gunakan kuasa veto.

"Tak boleh." Bantah Nuraz. Oh ini banyak kena fikir. Tolak sana tambah sini. Melayanglah duit gaji dia lagi.

"Boleh tak sekali ni je dengar cakap saya?"

Riak wajah Nuraz bertukar. Dia tidak setuju. Susah macam mana pun dia tak akan tumpang Gibrel. Cukuplah lelaki itu bagi dia duduk di kondominium.





*****





Gibrel merengus. Bilik kerja Nuraz diketuk kuat. Bengang dengan sikap Nuraz yang degil. Dia terasa macam orang bodoh bila menunggu Nuraz hampir satu jam di depan kawasan kondominium.

Nuraz selamba. Tiada riak wajah salah. Dia santai menaip pada papan keyboard.

"Nuraz." Sergah Gibrel. Muka masam ditayangkan tanda tidak puas hati.

"Ya bos ada kerja ke?"

"Kenapa saya call tak angkat? Satu jam saya tunggu awak."

"Awak tak call saya pun. Saya tak tahu." Ujar Nuraz. Ya betul kata Nuraz. Tiada text dari Gibrel. Jadi buat apa dia rasa nak serba salah. Kalau betul Gibrel mahu tumpangkan dia sudah tentu lelaki itu akan text dahulu.

Gibrel tepuk dahi.

"Semalam kan dah cakap."

"Itu semalam bukan hari ini. Kan lain tu.Dah tu banyak benda saya nak fikir lagi. Pening pening." Nuraz memicit kepala yang kian berdenyut. Semalam tidur 2 jam. Selebihnya dia banyak termenung mengenang nasib diri yang tak berapa bertuah.

"Dah tahu tak sihat jangan pergi kerja."

"Kerja banyak bos. Nanti kalau tak siap. Bos besar marah. Habislah gaji bulanan saya. Saya mahu makan apa." Ujar Nuraz dengan loyar buruknya.

"Makan pasir." Balas Gibrel bersahaja.

Kaki Nuraz terasa mahu naik ke atas. Kaki kanan terasa gatal nak sepak buntut si Sara. Dasar penghendap punya budak.
Tangan kanan dihulurkan pada telinga Nuraz.

"Aduhhh aduhhh sakit sakit."

"Kau buat apa ni Sara? Tak malu ke intai bos hah?"

Sara tersengih sumbing. Telinga kanan digosok berkali kali. Pedih dan perit juga sepitan tangan Nuraz. Tangan menunjuk sesuatu sambil tersengih.

Kau Yang Aku PilihWhere stories live. Discover now