Selamat berpuasa semua😍 Terima kasih sudi baca & vote karya tak seberapa ni.
Dia berpeluk tubuh di atas kerusi. Kaki kanan disilangkan pada kaki kiri. Kejelitaan wanitanya terserlah bila rambutnya disanggul. Nampak mempersona tetapi bisa didalam. Riak wajahnya dikawal sebaik mungkin. Agak terkejut dengan kedatangan anaknya di bar ini.
"Kenapa you datang sini? Kan you tak suka tempat macam ni?"
Gibrel mengukir manis. Punggung dilabuhkan pada kerusi. Kakinya turut sama bersilang seperti Erica. Mata meliar pandang suasana dalam bar.
"Gibrel datang nak ziarah mummy kat sini."
"Ohhh. Thank you." Ucap Erica.
Minuman haram diteguk perlahan lalu dipelawa pada Gibrel. Gibrel hanya menunjuk isyarat jari tanda tak nak.
"Sorry. I lupa you alim macam you punya daddy kan. Tapi itu lah I ni nakal sikit. Samalah macam abang you si Hayden tu. Dia pun tak minum macam ni."
"Dah tu tak reti nak bertaubat?Mummy dah tua kan. Nak hampiri ke kubur pun." Sarkastik jawapan Gibrel berikan.
Erica ketawa palsu. Ayat yang keluar dari mulut Gibrel langsung tak berkesan pada hatinya.
"You tak akan ziarah I dengan tangan kosong. You nak apa?"
"Entahlah mummy. Gibrel datang sini pun tak tahu nak buat apa. Sekadar nak ziarah mummy je kot. Nak tengok bisnes haram mummy ni. Bukan ke dulu Megat yang handle bisnes mummy?"
"Yaaa."
"Okey."
"Kenapa you sebut nama pembelot tu?"
"Megat bukan pembelot! Dia hanya nak hidup dalam dunia baru."
"You tahu tak Gibrel. Sekali tangan dia kotor selamanya akan kotor. Tetap terpalit darah yang dia buat pada manusia lain."
"Itu atas arahan mummy."
"I pernah arahkan you dulu. Kenapa you tak buat? Tapi dia?" Soal Erica sinis. Senyum Erica dengan senyuman senget.
"Sebab mummy brainwash dia." Ujar Gibrel.
Erica senyum. Rokok dinyalakan dan disedut dalam lalu hembus. Kepuasan yang satu ini selain membunuh. Otak yang serabut terasa lapang. Dia tidak menghiraukan Gibrel. Hanya fokus dengan rokok. Kepulan asap memenuhi ruang udara.
Gibrel pula nampak tenang. Mata melihat tingkah laku Erica. Tiada jawapan pada persoalan tadi. Mungkin Erica malas melayan kenyataan yang menyakitkan hati.
"Sorry kalau you tak suka. I nak lepas gian je."
"Gibrel suka mummy sebab mummy tak hipokrit. Sentiasa tunjuk perangai sebenar." Puji Gibrel dengan nada sindiran.
Erica lepas ketawa. Setiap kali perjumpaan dia dan Gibrel pasti berakhir dengan sindiran. Tiada kemesraan di antara mereka seperti ibu dan anak.
"I tak suka you Gibrel. You terlalu outspoken pada I. Cuba you jadi macam Hayden." Tegur Erica keras.
"Bukan ke kau dulu yang suka perangai Gibrel yang seolah olah ikut jejak kau." Hati Erica mula berbisik. Teringat kembali betapa dia bangga dengan tingkah Gibrel. Sekarang, tingkah dan perangai Gibrel membuatkan dia jadi meluat.
"Gibrel bukan didikan mummy. Lagi pun Gibrel anak kesayangan mummy." Balas Gibrel. Senyuman mengejek diukir.
"So didikan nenek pada you keras sampai sanggup melawan ibu kandung sendiri?"
"Layak ke mummy dipanggil kandung?"
"You!" Jari telunjuk dituju pada Gibrel. Tersentak dengan soalan Gibrel.
YOU ARE READING
Kau Yang Aku Pilih
RomancePerkenalan Megat dan Nuraz adalah satu kesilapan. Bila Megat meninggal, dunia Nuraz mula berubah. Hidupnya tidak sempurna seperti dulu. Demi nyawa, dia jadi pelarian ditempat sendiri. Hidup jadi tidak tentu arah bila kebenaran makin menghampiri. G...