56

102 9 0
                                    

Tangan kiri memusingkan kerambit dan diacukan pada leher lelaki tersebut. Zappp. Darah mengalir keluar dari leher. Salah seorang dari mereka terkulai. 2 orang berpandangan sesama sendiri dan bersedia untuk berlawan. Pisau lipat dimainkan dan mengacah - acah untuk menikam.

"Itu ke yang kau ada?"

"Pisau bukan sebarang pisau. Tusuk pada perut kau. Kau mampus." Ugut lelaki berbaju kuning.

Gibrel ketawa sinis. Si ketua boleh mati apatah lagi 2 orang anak buah hingusan.

"Aku tak nak bazir masa. Siapa hantar kau?"

"Tak penting!"

Lelaki berbaju kuning meluru ke arah Gibrel untuk menikam tetapi malangnya tangan dipulas ke depan. Lantas pisau lipat tertusuk pada perut sendiri. Dia menjerit sakit. Darah mula mengalir.

"Sikit jeee bukan pisau tajam pun." Bisik Gibrel sinis. Badan lelaki dicampak ke depan.

"Kau?" Jari telunjuk ditunjuk pada lelaki kedua.

"Aaa..kuuu."

"Siapa hantar kau?"

"Takkk... tah...uuu."

"Jangan tipu." Bentak Gibrel

"Be...tulll."

"Kau nak aku tusuk benda ni macam bos kau tu?" Kerambit kecil dimainkan pada jari. Mengacah mahu menusuk pada perut lelaki.

"Aku ta..k ki...sahhh. Kalau kau le...passs akkk...kuuu punn. Aku tetap ke...naaa bu..nuh." Gagap lelaki menuturkan kata. Lutut kiri dan kanan sudah terketar. Mati atau hidup dia tidak pedulikan. Dia tetap mati juga kalau Gibrel lepaskan.

"Huh."

"Lebih baik mati dalam tangan kau berbanding orang atas."

"Kau yakin?"

Lelaki tersebut mengangguk yakin. Gibrel pula tersenyum sinis. Lelaki dihadapan ini tekad. Akan tetapi lelaki ini bukan lawannya.

Lelaki baju kuning bangun perlahan lahan. Sakit pada perut tidak hiraukan.  Dia mahu pisau lipat ini menusuk pada perut Gibrel. Dia melangkah laju dengan badan senget lalu pisau lipat mahu ditusukkan pada tulang rusuk Gibrel.
Belum sempat dia menusuk. Pantas tangan Gibrel pegang dan memusingkan tangan ke belakang. Dia mengerang sakit. Badan si baju kuning diheret ke depan. Lehernya dicekak.

"Kau tak takut mati?"

"Biar berputih mata."

"Aku tak ada masa nak dengar peribahasa kau tu. Siapa bos kau?"

Jari telunjuk menunjuk ke lelaki terkulai layu. Gerun melihat mata si ketua mati dalam keadaan mata terbeliak dan mulut ternganga luas. Dia terus melutut pada Gibrel.

"Tolonggg jangan bunuh aku."

"Siapa bos kau?"

"Sara."

"Ohhh." Tidak terkejut nama itu disebut.
Sara. Nama yang sangat dia kenali. Tak sangka perempuan periang itu adalah tali barut. Sanggup tikam Gibrel dan Nuraz dari belakang. Dasar wanita mata duitan. Agaknya berapa banyak Erica taburkan duit pada Nuraz.

"Kawan kau cakap. Kalau kau balik pun tetap kena bunuh kan? So apa beza kalau aku tak bunuh kau? Tetap sama macam aku bunuh kau."

Lelaki berbaju kuning meraung sambil memeluk kaki Gibrel.

"Jangannn. Aku masih ada anak bini."

"Jadi?"

"Kalau aku mati. Anak bini aku nak makan apa?"

Kau Yang Aku PilihWhere stories live. Discover now