Banggg...
Gibrel menahan kepedihan pada bahagian bahu. Darah mengalir basahi baju kemeja kotak.
Banggg...
Kali kedua Gibrel terkena tembakan. Dia hanya mampu mengerut dahi. Sakit itu tidak diendahkan. Tubuh Nuraz terus dipeluk kuat. Dia tak nak Nuraz luka atau sakit. Meskipun nyawa sendiri melayang dia sanggup berkorban.
"Gibrel." Nuraz mendongak pandang anak mata Gibrel. Jari jemari menyentuh bahu Gibrel. Terasa kesan bendalir keluar.
"Awak berdarahhh." Ujar Nuraz.
Tangan kiri menarik picu pistol dan diarahkan pada musuh.
Nuraz tutup telinga. Badan mengelentar. Tak sangka situasi ini lebih hebat dari apa yang dia bayangkan. Lambat 5 saat sahaja dia bakal jadi mayat. Fikiran terasa melayang. Kaki rasa lemah. Dia mahu tersungkur disitu tapi Gibrel tetap memeluk erat.
Dia hanya mengikut langkah panjang Gibrel yang berlari. Sesekali dia mendengar tembakan. Nuraz rasakan dia sudah tidak waras. Kalau ikutkan hati, dia pergi menyerah diri dan biar dia dibunuh.
"Arghhh."
Suara mengerang kesakitan Gibrel menyedarkan Nuraz dari lamunan. Tiada riak wajah yang dia tunjuk. Dia dalam kebingungan.
"Awak okey?" Soal Nuraz.
Darah yang membasahi baju Gibrel disentuh. Dadanya terasa sesak.
Nuraz hanya melihat perilaku Gibrel. Baju kemeja dibuka dan dikoyak lalu diikat pada tempat luka.
"Saa... yaaa tak tahuuu. Saya mintak maaf."
"Phone ada kat awak?"
Nuraz mengangguk.
"Call Hayden. Suruh dia ambil dia kat sini."
Dia menuruti arahan Gibrel. Tangan yang mengeletar menaip pada skrin.
"Perlahan lahan Nuraz. Kita dah selamat. Jangan takut saya ada." Jari jemari digengam kuat. Dia ingin salurkan kekuatan pada wanita yang dia cintai.
Kata kata Gibrel membuatkan dia sebak. Lantas badan itu dia dipeluk.
*****
"Jangan buat kerja bodoh Nuraz."
"Akuuu akuu minta maaf." Tutur Nuraz rasa bersalah. Tak sangka sikap degilnya timbul masalah. Dia hanya mahu main main dengan Gibrel tapi tak sangka lain yang terjadi.
Imbas kembali
"Jangan pergi jauh Nuraz. Sentiasa ada dengan saya." Ujar Gibrel sedikit risau dengan perangai Nuraz.
Nuraz ketawa kecil. Seronoknya bebas macam ini. Dia berlari ke hadapan dan seterusnya pandang ke belakang.
"Sini lah Gibrel. Saya nak tengok kat depan tu. Cantik kan bangunan tu lip lap macam tu."
Walaupun dalam 3 meter sahaja antara dia dan Nuraz namun Gibrel tetap rasa tak tenang. Kaki mula melangkah laju.
Nuraz senyum nakal. Dia berlari anak ke hadapan. Berpura pura tak dengar jeritan Gibrel.
Saat itu dia terdengar tembakan. Nuraz terkaku. Dia cari arah tembakan dan....
"Bukan nyawa kau je boleh melayang. Gibrel pun boleh mati Nuraz."
Suaran Hayden hentikan ingatan petang tadi. Dia menunduk ke bawah. Terasa mahu menangis tapi tiada air mata mahu keluar. Kedua tangan digengam erat untuk hilangkan ketar.
YOU ARE READING
Kau Yang Aku Pilih
RomancePerkenalan Megat dan Nuraz adalah satu kesilapan. Bila Megat meninggal, dunia Nuraz mula berubah. Hidupnya tidak sempurna seperti dulu. Demi nyawa, dia jadi pelarian ditempat sendiri. Hidup jadi tidak tentu arah bila kebenaran makin menghampiri. G...