Příběh bez konce 2/2

109 14 11
                                    

*Loki*

Neuplynula ani půlhodina a Váryk se vrátil zpět do Vládní komnaty. Tvářil se neutrálně, jak je u áflů obvyklé. Přesto, když se posadil, zhurta se napil medoviny. Četl v jeho pohybech a gestech strach. Álf si moc dobře uvědomoval, že v dlaních drží nejen život svůj, ale i život královny. Záleželo pouze na něm a jeho slovech, jestli budou žít, nebo nikoliv.

Loki naklonil hlavu na stranu a napjatě vyčkával, až konečně vyřkne svůj závěr. Když se nadále neměl k hovoru, postrčil nesmělého álfa k okraji útesu jedinou otázkou: „Takže?"

„Než vám odpovím, chtěl bych říct, že vaše dítě je zplozeno z mnoha pozitivních náhod."

„Takže je vážně těhotná," řekl s očividným zklamáním v hlase. Pořád doufal, že se vyhne bolesti a následkům z potratu, který ho strašil v myšlenkách.

„Vy jste pochyboval o slovech boha plodnosti?"

„Každý se může zmýlit." Pořádně si přihnul medoviny a nebýt faktu, že je teprve poledne, napil by se vína, které na něj mělo otupující účinky.

„Jen částečně chápu vaše rozpoložení v této věci, ale doufám, že má slova vás ujistí, že tento příběh může mít šťastný konec."

„Jistě víte, co se stane, když se vaše doporučení mine účinkem," připomněl mu chladně.

Álf nasucho polkl, než kývl na srozuměnou. Svíral v dlaních pohár, jako kdyby mu měl zachránit život. „Jak už jsem řekl, vaše dítě je výsledkem mnoha náhod. A já začnu od té stěžejní. Královna se z většiny dokázala uzdravit. Můj bratr by se mnou možná nesouhlasil-"

„A to je ten důvod, proč jsem ho tady nechtěl," skočil mu netrpělivě do řeči.

Váryk zrudl. „Jistě. Tedy obávám se, že v oněch čtyřech letech, kdy jsme se pokoušeli vést uzdravení královny k úspěšnému cíli, to nevyšlo, protože si ubližovala."

„Cože?!"

„Mějme neustále na paměti, že je to citlivá bohyně citu, která reaguje na jakýkoliv okolní tlak. Stala se z ní královna Ásgardu, jejíž povinností je rodit děti. Nejlépe zdravé děti. Pak tady máme faktor prostředí. Spočívá na ní mnoho zraků s očekáváním, což v ní vyvolává stres. A v neposlední řadě je tu samotná její mysl. Její Veličenstvo se nedokázalo uzdravit, protože příliš na své tělo tlačila. Nemohu mluvit přímo za ni, ale obávám se, že za všechno může strach ze zklamání."

Loki zavřel víčka a dopáleně zakroutil hlavou. Jak typické pro Sigyn! Tuhle stránku bytí na ní nenáviděl. Podceňovala své tělo a nenechávala ho projevit se. Kdyby nebyla bohyní citu a řídila se obyčejnými zákony života, ušetřili by si tolik bolesti, žalu a strachu! Ale bůh lži věděl, že právě tím, co představuje, dokázala proniknout až k jeho zraněnému nitru a nabídnout mu útěchu a naději, v níž už nedoufal. A tak, jak už po tisíci za jejich manželství, si pomyslel: Miluju ji, až ji nenávidím.

„Pravda, konstatovat, že je neplodná, bylo velice těžké," pokračoval Váryk a Loki se vrátil do přítomnosti. „Ale v tomto neštěstí se nalézá štěstí, protože to dalo tělu svobodu se spontánně uzdravit. Sám jste řekl, měla sedmnáct let na to se vzpamatovat. Královna svou pozornost věnovala jiným věcem a zcela se odpoutala od myšlenky, že nesmí zklamat. Další náhodou je načasování. Tři týdny na místě, kde není středem pozornosti božstva a dvořanů, uvolnilo poslední zábrany těla. K tomu se ještě vrátím, ale chtěl bych vyslovit teorii, že své, i když malým podílem, způsobila ona léčiva voda. Věřím, že se na Midgardu stále nacházejí prameny nedotknuté jejich zničujícími vlivy. Midgard vždy rodil bohaté úrody a poskytoval zdraví. Kdybych znal podmínky, jaké jsem teď uvedl, sám bych řekl, a můj bratr Gívrí by možná také souhlasil, že otěhotní."

Naše věčnost dlí v tomto okamžiku, má lásko (Loki & Sigyn) /CZ/✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat