PLAKK
Sara menutup matanya rapat menahan rasa akan pipinya yang ditampar oleh lelaki itu.
"Are you stupid? Berapa kali I cakap jangan buat kerja gila!" maki Faiq geram melihat keadaan lengan Sara yang dibalut tadi.
Hatinya tak tenteram melihat wanita kesayangannya tersakiti seperti ini walaupun dirinya sedar bahawa Sara akan sentiasa disakiti olehnya.
Sara memandang tajam terhadap Faiq lalu terkekeh sinis.
"Kenapa?"
"KENAPA TAHAN!"
"Patutnya kau patut biar aku mati kat sini!" herdik Sara dengan kemarahan.
"Kau nak mati sangat?"
Faiq mula hilang kendali ke atas dirinya lalu dia mencekik leher Sara dengan kuat. Sara menahan sakit yang dirasainya dan semakin lama nafasnya semakin pendek.
"Hah kau nak mati sangat kan! Biar kau mati lepas tu aku bunuh suami tak guna kau tu!"
Sara tersenyum lirih.
"Bunuh! Biar aku mati sama-sama dengan Daniyal!" balas Sara perlahan.
Pandangannya mula berkunang-kunang.
"KA—"
DORR
Tiba-tiba Faiq tumbang dan cekikan di leher Sara terlepas. Sara cuba mendapatkan udara dengan tergesa-gesa.
"Mommy!"
Sara yang masih memerlukan udara di sekeliling terus menoleh ke arah suara yang memanggilnya. Matanya membola melihat wajah seseorang yang dikenalinya sebagai 'buah hati' dan juga wajah suaminya yang dicintai.
"Da-daniyal...." ujarnya buat kali terakhir sebelum semua pandangannya menjadi gelap.
...
"Berita buruk, Sara cuba membuat percubaan bunuh diri lagi." ujar Johnny selepas mendapat info dari salah seorang anak buahnya yang berjaya menyusup masuk berjaya menyamar menjadi anak buah Faiq.
DEGG!
Daniyal dan Ariq yang mendengar penyataan tersebut merasa sangat bimbang akan keadaan wanita yang disayangi mereka itu dan risau akan menjadi semakin teruk terhadapnya.
"Kita kena cepat. Yang aku tau, Faiq tengah dalam perjalanan pulang dari pekerjaannya dan sedang menuju ke kediaman tersebut." cadang Mark dengan tegas lalu menunjukkan sebuah pelan kediaman tersebut untuk meneruskan rancangan mereka.
"Seperti rancangan kita sebelum ni, aku akan suruh Khai untuk control pergerakan korang melalui bilik CCTV di rumah mereka. Dan dijangkakan dalam pukul 12, Faiq akan tiba jadi kita kena pantas." terang Mark lalu melirik ke arah jam tangannya.
"Kita hanya ada 4 jam dari sekarang."
"Kita gerak sekarang." perintah Daniyal.
...
SRRK SRRK
"Khai? KHAI?!" panggil Mark terhadap Khai yang mempunyai misi untuk menjaga bilik CCTV yang dimiliki kediaman tersebut.
Mark menggenggam walkie-talkie yang menghubunginya dengan Khai tadi dengan kegeraman.
"Ada yang tak kena dengan keadaan di dalam. Macam mana ni?" soalnya kepada yang lain.
Daniyal melirik keadaan di sekeliling kediaman Faiq yang besar tersebut dengan penuh berhati-hati.
"Kita teruskan dengan plan B."
Johnny mengangguk kecil lalu mengangkat walkie-talkienya untuk berhubungan dengan anak buah yang lain.
"Team Tiger pergi ke arah barat dan ikut Harith. Team Bloody ikut aku ke arah timur kawasan ni."
"Aku dan yang lain akan menyusup dari depan. Ingat, bunuh mana yang tak diperlukan."
"And don't forget to save your queen."
"YES KING!"
"Daddy, Ariq nampak 5 orang pengawal jaga kat depan tu. Jangan risau, biar Ariq dan Rafiq tu." ujar Ariq lalu menuju ke arah musuh bersama Rafiq.
DOR
"Argh!" kedengaran rintihan salah seorang pengawal membuatkan yang lain terkejut lalu cepat-cepat mengeluarkan senjata mereka untuk bersiap sedia.
SSUP! SSUP!
DOR
BRUK BRAK
Ariq menendang kecil kaki para pengawal yang tumbang itu manakala Rafiq mengelap pisau belatinya yang bersimbah darah itu.
"Ceh, harap badan besar tapi lembik!" sempat Rafiq mengejek kepada para pengawal itu lalu mencucuk-cucuk belatinya ke arah kaki kanan salah satu pengawal yang masih hidup itu sehingga mati.
Ariq dan Rafiq tersenyum sinis lalu ber high five melihat pencapaian mereka itu.
" Good job bro! "
...
"Queen ada di bahagian Selatan bersama Faiq!" ujar Mark sambil melawan para musuh bersama pedang kebanggaannya."Argh tak guna!" desisnya apabila pipinya tergores kecil oleh pisau musuh.
"Kau cakap Faiq sampai pukul 12 je!" ujar Daniyal geram lalu melepaskan beberapa tembakan kepada para pengawal yang menyerangnya.
DORR DORR DORR
Sebenarnya plan mereka rosak teruk!
Nampaknya Faiq dah dapat bau kecurigaan dari mereka dari awal!
DORR
DORR
DORRR
"King! Queen tak ada di bahagian selatan!" ujar salah satu anak buahnya membuatkan mereka terpikirkan sesuatu.
Mereka saling memandang dengan satu fikiran yang sama.
Ini semua perangkap!
"Habiskan diorang cepat!"
Mujur Daniyal membawa anak buah yang ramai sehingga dapat menghancurkan semua para musuh yang menyerang mereka.
Daniyal menahan salah seorang anak buah Faiq lalu menodongkan senjatanya ke arahnya.
"MANA FAIQ DAN ISTERI AKU?!" Soalnya kegeraman.
Lelaki yang disoal itu hanya terkekeh kecil bersama desisan luka yang diterimanya.
"Apa yang aku dap—"
DORR
Daniyal melepaskan tembakannya berfikir lama.
"Aku tak perlukan masa kau untuk bergurau."
"Daniyal, aku jumpa seseorang." Harith datang membawa seorang pembantu perempuan yang dalam ketakutan apabila melihat banyak mayat yang bertebaran.
"Siapa?" soal Daniyal.
"Tu-tuan ni Daniyal?" soalnya gelisah.
"Apa yang kau nak bagitau?" soal Daniyal tanpa basa-basi.
"Tu-tuan Faiq bawa Puan Sara sebenar tadi. Ke... rumah utamanya." jujurnya.
Daniyal memandang pembantu itu dengan penuh curiga. Mungkin ini juga satu perangkap jadi dia masih perlu berhati-hati.
"Kenapa aku perlu percayakan kau?"
Pembantu tersebut atau Amani itu meneguk liurnya dengan kasar lalu terduduk di lantai sambil memandang Daniyal di depannya.
"Saya bersyukur Tuan Daniyal datang untuk selamatkan Puan Sara. Dah lama dia tunggu Tuan. Puan Sara tunggu Tuan Daniyal selama 16 tahun di dalam penjara ini, Tuan. Tuan boleh bunuh saya kalau saya membohong. Percayalah. Selamatkan Puan Sara." ujarnya penuh keberanian.
...
Vote comment ya💚
Thank you🌹
YOU ARE READING
MY QUEEN ✔
RomanceKehilangan Queen secara tiba-tiba cukup memberikan impak yang besar kepada kehidupan Daniyal. Tak dilupakan Prince Ariq yang sentiasa bertanya tentang keberadaan queen yang tidak pernah dilihatnya sejak kecil. "Mommy tinggalkan kita dad?" Namun akh...