Bab 21 : Realiti

430 31 1
                                    

"Morning Ariq!" ujar Sara dengan ceria sambil menyediakan sarapan untuk keluarga kecilnya.

"Morning mommy." balasnya lalu duduk di kerusi. Dia melihat kepelbagaian sarapan yang terhidang.

"Banyak mommy masak harini."

Sara tersenyum kecil lalu meletakkan sebuah bekal di hadapan Ariq. Ariq melihatnya dengan penuh tertanya.

"Harini kebetulan mommy buat cupcakes and mommy harap Ariq boleh berkongsi dengan kawan-kawan Ariq sekali." balasnya lalu membuka bekal tersebut.

"Memandangkan mommy buat cupcakes ni special untuk Ariq, Ariq just makan yang warna pink saja okay?" sambungnya lagi.

Ariq seakan-akan ingin protes akan permintaan mommynya itu.

"But mom—"

Sara menggelengkan kepalanya.

"Make some friends, Ariq." ujarnya sambil tersenyum kecil membuatkan Ariq mengangguk pasrah.

"Okay Ariq pergi dulu. Bye mommy." balas Ariq sebelum beranjak meninggalkannya sendiri.

Sara tersenyum kecil melihat kepergian Ariq tersebut.

"You deserve better, my son."

"Sara?"

Sara menoleh dan melihat Daniyal yang sudah bersiap untuk pergi kerja.

"No breakfast?" soalnya melihat Daniyal yang dalam keadaan tergesa-gesa itu.

Daniyal menggeleng kecil lalu mengecup pipinya sebentar.

"Sorry but no. Ada rush meeting pagi ni. So got to go. Hati-hati okay?"

Sara mengangguk faham.

Sebaik sahaja Daniyal berangkat, Sara terus menghela nafasnya perlahan apabila melihat sarapannya yang tidak tersentuh sedikit pun.

"Puan Lili..."

"Ya puan Sara?" sahut Puan Lili dari dapur.

Sara tersenyum kecil lalu menunjukkan sarapannya itu.

"Nanti suruh pembantu yang lain habiskan sarapan ni ya? Rugi pula nak buang hehe." balasnya.

Puan Lili mengangguk memahami.

DING DONG

Sara menghampiri pintu utama untuk melihat tamu yang sudi mengunjunginya di pagi hari itu.

CKLECK

Sara mengerutkan dahinya apabila melihat kehadiran Farisya yang sedang tersenyum anggun itu.

" Oh awak Farisya kan?"

Farisya mengangguk sambil tersenyum kecil.

"Boleh I masuk?" soalnya lalu cuba untuk memasuki rumah tersebut tapi sempat dihadang oleh Sara.

Farisya memandang Sara dengan tajam.

"Sorry Daniyal tiada di rumah." ucap Sara dengan lembut.

"No, I bukan nak jumpa Daniyal. But you." balas Farisya sambil memandang Sara.

"Err saya? Kenapa?" soalnya penuh dengan tanda tanya.

"Bagi I masuk dulu boleh? Panas tau tak?" soal Farisya kegeraman lalu cuba untuk memasuki rumah tersebut tapi masih tetap dihalang oleh Sara.

"Maaf tapi awak bukan orang dikenali oleh saya. Jadi saya berhak tak benarkan awak masuk." balas Sara sambil tersenyum lembut.

Farisya mengulingkan matanya menyampah melihat sikap Sara lalu cuba menolak Sara kuat sehingga menyebabkan Sara mengundurkan diri kebelakang.

MY QUEEN ✔ Where stories live. Discover now