MM 40

243 28 21
                                    

Jam terus berdetak laju tanpa menoleh lagi ke belakang. Siling putih menjadi tatapan matanya sedari tadi.

" aku nak pilih baju yang paaaaalingg.. mahal untuk majlis akad nikah kat rumah kau nanti. Biar orang nampak aku as a princess. "ujar Alyssa riak.

" Suka hati kau lah , Lyssa. " Iris menggeleng kepala melihat sepupunya itu.

Gelak tawa gadis itu masih terbayang-bayang didalam fikirannya. Sungguh. Sedetik pun susah untuk dia hilangkan wajah itu.

" Argh ! Tak boleh jadi ni ! Dia tetap aku punya , mana boleh orang lain ambik " bentak Nawfal geram.

###

jeng !

mata tercelik , selimut diselak laju. Kaki melangkah turun dari katil dan terus menuju ke arah pintu bilik.

mata melilau mencari seseorang yang penting dalam hidupnya.

" Mommyyyyyy !!!! " panggilan Nawfal

" Ooo mommyy !! " suara itu memecah kesunyian pagi yang hening .

" Iya ? Mommy dekat dapur ni ! " sahut Tengku Nadia.

" Mommyyyyyy , helpp meee " Nawfal yang baru masuk ke kawasan dapur bersama wajah cemberut membuatkannya hairan.

" Kenapa manja mommy ni ? " soalnya risau.

" Myy , Ipan nak kahwin. "

PRANGG !

Gelas kaca terlepas dari tangannya. Sebaris ayat itu sungguh mengejutkannya. Apa yang sedang menyampuk anaknya itu? Kahwin? bukankah anaknya itu menunggu si dia?

" Ap-apa kamu kata tadi? " soalnya semula. Takut dia tersilap dengar akan apa yang di kata di anak.

" Ipan nak kahwinnnn.. " ujarnya semula.

Dahi anaknya dipegang. Hendak di kata demam , suhunya normal.

" Ish! Mommy , I'm serious. " kata tegas.

" Okay , okay. Ini mommy nak tanya , kamu nak kahwin dengan siapa? Calonnya dah ada? "

" Ada. Ipan nak mommy dengan daddy masuk meminang dia sabtu ni jugak ! "

" Sabtu ni ?! Mana sempat nak prepare apa-apa ! " hampir terjerit Tengku Nadia mendengar permintaan si anak.

" Please , mommy. I'm begging you. " penuh mengharap dia dapat miliki Iris sebelum gadis itu berkahwin dengan lelaki yang entah siapa-siapa itu.

" Haih lah. Nanti mommy bincang dengan daddy dulu. Kamu ni pun , suka sangat buat orang terkejut. " Bebel TengkuNadia.

" Thank you , mommy sayanggg .. " ucapnya lalu mengucup pipi tua itu.

" Sudah , pergi bersiap Sana. " Halaunya.

###


" Sayang , nak kiss " pintanya mengada.

' hehehe , oh indahnya hari-hari ku ' hatinya yang berbunga-bunga tidak dapat menyelindungi wajahnya yang bercahaya itu.

BUK !

Langgaran itu menghilangkan segala angan-angannya tadi.

" hish ! Siapalah yang rosakkan angan-angan aku ni ! " Dengus Nawfal.

Mata memandang ke arah orang yang melanggar bahunya tadi. Orang itu mengukir senyuman sinis diwajah sambil memberi amaran yang dia sedang diperhatikan. Perkara yang sungguh menyebalkan otaknya.

MISTER MEOW ©Where stories live. Discover now