MM 14

361 41 17
                                    

Selama tiga hari Iris dan Alyssa ditahan di HQM , mereka sudah dibenarkan untuk pulang. Dapat saja tau yang dia sudah dibenarkan pulang Hari ini , Iris terus mengemas pakaian serta barang-barangnya.

Dia setia menunggu kedatangan ahli keluarganya. Aplikasi Instagram dibuka. Setelah beberapa Hari dia tidak membuka aplikasi itu , berpusu-pusu notification yang masuk.

Ada yang dm , mengucapkan ' gws ' dan sebagainya. Tiada apa lagi yang mahu dilihat , dia keluar lalu membuka what's app.

Terdapat satu nombor yang tidak di kenali. Dia tekan lalu terpapar lah pesanan dari nombor itu.

011 - 1358865

Hey , girl.
Hari ni Aku ambik kau dekat HQM.
- pakwe kau -

' eiy pebenda mamat ni? pakwe? Eyeww , tolong lah ' ujar Iris sambil menggeliat lentok badannya seperti cacing tanah.

Profile what's app nombor itu dilihat. Tertera gambar Nawfal a.k.a pakwe olok-oloknya. Otaknya bertindak untuk membalas pesanan ringkas itu.

011 - 1358865


Hey , girl.
Hari ni Aku ambik kau dekat HQM.
- pakwe kau -

Yow , bro.

Sorry sikit , I takde pakwe okay
And I tak nak balik dengan orang yang I tak kenal.

Sebaik sahaja dia membalas , Nawfal terus sahaja online. Chat di bluetick tanda dia sedang membaca. Baru saja Iris mahu meng off kan iPhone 7 nya. Tiba-tiba Ada panggilan masuk.


011 - 1358865

Terima     Tolak

' erm , nak jawab ke tak? argh ! Jawab jelah ' dia menjawab panggil daripada Nawfal.

" He-llo .. "

" Eiy kau ni , angkat call pun lambat " bebel Nawfal disebelah sana.

" Erm , ma-mana Ada. Orang tengah kemas en. " Jawab Iris tak nak kalah.

" Ye , ye je. Kata kemas tapi online " perlian Nawfal menyebabkan muka Iris memerah akibat malu.

" Eiy , dah lah awak ni " Iris terus mematikan panggilannya.

•••


Tengku Irfan Nawfal POV

" Ye , ye je. Kata kemas tapi online " Aku memuntahkan perlian.

" Eiy , dah lah awak ni " gadis disebelah Sama terus memutuskan panggilan.

" Aik , mati dah " kata aku. Apabila terbayang akan muka Iris yang memerah sedang menahan malu itu membuatkan Aku tersenyum lebar.

TIN ! TIN !

Bunyi hon dari kereta belakang begitu mengejutkan. Aku mengangkat tangan meminta maaf.

Traffic light yang sedang hijau itu di pandang sekilas. Aku terus masuk lorong ke HQM dan terus mencari parking.

Dia perlu mencari parking yang berdekatan dengan bangunan wad Iris. Supaya mudah untuk mengangkat barang. Dalam 15 minit mencari parking , dia sudah menjumpai lalu dia memasukkan keretanya di ruang itu.

Wad-

TOK ! TOK !

Pintu dibuka tanpa sempat Iris memberi izin. Nawfal masuk kedalam dengan penuh bergaya. Dia yang memakai kemeja hitam serta ves biru dikenakan pula dengan slack hitam.

MISTER MEOW ©Where stories live. Discover now