MM 8

415 40 3
                                    


Irhas Nufail POV

Sedang cuba melelapkan mata, Irhas termenung sendiri sambil memikirkan tentang rantai yang di jumpainya tadi.

' loket pada rantai tu mengingatkan Aku dekat sesorang. ' bisik hatinya.

Samar-samar wajah di ingatannya. Akhirnya, dia tertidur kepenatan dengan pelbagai persoalan yang masih belum terjawab.

Keesokkan harinya, Irhas bangun lalu melakukan aktiviti hariannya seperti biasa.

•••

Iris Afya POV

" Aku terima nikahnya Iris Afya binti Tan Sri Amran dengan mas kahwin sebanyak 50 000 ringgit tunai. "

" Sah? "

" Sah "

" Sah "

" Alhamdulilah " mereka semua menadah tangan memanjatkan kesyukuran ke atas ilahi.

Pengantin di sandingkan di atas pelamin yang bertemakan biru turquoise. Sedang mereka duduk tiba-tiba..

ARGHHH !

Pengantin perempuan jatuh dari pelamin atas faktor salah pijak kayu. Ramai yang menterwakan mereka.

Disebabkan terlampau malu, pengantin lelaki menjatuhkan talak. MUAHAHAHAHAHA.

GEDEBUK !

Iris terus tersedar dari mimpinya.

' Adoiiii , sakit punggung aku ' desis hatinya.

Macam mana entah dia boleh mimpi sedemikian rupa. Sudahlah mimpi berkahwin dengan lelaki yang dia tidak kenali.

' ah baik Aku bersiap, boleh jogging kejap ' katanya sendirian.

•••


Taman Cendana

Iris keluar dari keretanya, lalu menuju ke tarck laluan untuk berjogging.

' hmm segarnya udara pagi ni. ' monolog Iris.

Iris mula memanaskan badan. Baru saja invin memulakan perjalanan, tiba-tiba dia di rempuh dari arah kanannya.

Buk !

' apa malang sungguh nasib aku ni. Pagi-pagi dah lah jatuh katil then kena rempuh. Gamaknya mereka ingat badan aku ni kayu kot. ' kata Iris perlahan.

" Miss , I'm so sorry. I tak perasan you lalu tadi.  You boleh bangun tak? " kata lelaki itu.

' Haihh , baik Aku bangun and blah terus. Malaslah nak berlama-lama lagi kat sini ' bisik hati Iris.

" Hello, miss ? " Tanya lelaki itu lagi

Iris terus bangun dan cepat-cepat pergi tanpa sempat melihat wajah lelaki itu.

Nawfal yang baru saja ingin menolong, terkedu apabila gadis yang dilanggar itu adalah crushnya.

Kelihatan gadis itu sudah jauh di hadapan. Baru saja dia ingin memulakan larian, satu silauan di atas track menarik perhatiannya.

Dia bergerak sedikit ke hadapan lalu mencangkung. Terdapat seutas rantai leher berwarna biru laut beserta satu loket mutiara.

Rantai itu diambil.

MISTER MEOW ©Where stories live. Discover now