Sudah genap seminggu kehilangan Iris dan Alyssa.
Mansion Black Eagle
" Carl , kau dapat hack tak CCTV dekat bangunan yang Aku cakap tu? Cari kedudukan Iris dengan Alyssa. Perempuan yang Aku cakap tu." tanya Nawfal.
" Dah dapat. Perempuan yang kau cakap tu ade dekat tingkat 3 bilik hujung sekali " kata orang kanan Nawfal.
" Cun. Nant dah print bagi Aku. " arah Nawfal.
" Okay boss " Carl menyiapkan tugasan yang di berikan.
Nawfal naik ke tingkat atas untuk membersihkan diri. Setelah selesai , dia turun semula kebawah dengan memakai hoodienya berwarna black gold.
" Izz , arahkan budak-budak kita untuk berkumpul. Aku nak jalankan plan bagus punya. " kata Nawfal dalam sinis.
Semua orang kanan serta anak buahnya sudah berkumpul bersama. Nawfal menerangkan strategi yang akan mereka gunakan dari plan A sehingga back up plan.
" Mengikut pemerhatian budak-budak kita , dalam bangunan tu Ada lebih kurang 350 orang termasuk Ash. " kata Nawfal dipenghujung perbincangan.
" So , Aku nak semua orang kanan Aku ambik posisi masing-masing. Carl , kau selaku hacker n ' mata ' Black Eagle , pastikan kau tak kantoi dekat atas tu. Sama juga dengan kau Zack. faham? "
" Baik boss " ucap Carl dan Zack hampir serentak.
" Yang lain Kita pecah kepada 2 group. Alpha 1 ikut Aku , Kita akan masuk lalu pintu depan. Manakala Alpha 2 korang akan masuk lalu pintu belakang , dan diketuai oleh Nash. Okay, ada apa-apa soalan? " Tanya Nawfal.
" Bila kita nak mulakan plan ni? " tanya salah seorang anak buahnya bertanya.
" Malam esok, pastikan korang bawak mask and pakaian macam biasa. faham? Aku tak nak orang luar cam muka kita " pesan Nawfal.
Mereka semua menganggukkan kepala tanda faham. Selesai saja berbincang tentang plan itu , mereka bersurai. Ada yang masuk ke bilik untuk berehat, Ada yang keluar ' berjaga ' dan Ada yang berlatih di tingkat bawah tanah.
Nawfal naik ke bilik tidurnya. Dia menghempaskan badannya ke atas katil sambil memikirkan tentang ' pencuri hati ' nya.
' Iris , Aku harap mereka tak apa-apa kan kau orang. Tapi , apa kena mengena kau dengan dragon? ' monolog hati Nawfal.
Nawfal tertidur bersama kegusaran yang sedang melanda hatinya. Dia perlu mendapatkan rehat yang cukup untuk hari esok.
Mansion ArHas
" Has , tolong detect lokasi Afya. Dia ada pakai gelang yang Aku reka khas tu " pinta Arfan dengan penuh harapan.
" Jap , Aku try lagi. Hari tu dah cuba tapi tak dapat. " balas Irhas.
Tidak sampai 10 minit Irhas menekan keyboard untuk mencari lokasi Iris , dia sudah menjumpai.
" Fan , Aku dah dapat. Tapi , lokasi dia ni tempat terakhir sebelum benda ni di matikan or diorang dah perasan and hapuskan " kata-kata Irhas membuatkan Aku terdiam.
Setelah mendapati Aku mendiamkan diri. Irhas bersuara lagi.
" Tapi kita boleh ke sana dulu untuk pastikan sama ada dia masih di sana atau tidak. " kata Irhas.
" Hm , kita pergi berdua je. Budak-budak ni aku suruh dia orang uruskan pembelian senjata api dekat pelabuhan and jaga rumah family Aku. " terang Arfan.
" Okay, esok kita gerak awal sebab Aku takut jalan jam. Jauh jugak nak gerak dari sini ke Pahang. " kata Irhas.
" Iyalah, dah rehat secukupnya. Aku cau dulu " Arfan meminta diri untuk ke bilik. Dia tidak pulang ke rumah parents nya malam itu kerana dia perlu mencipta satu strategi yang bagus.
Skip-
Pahang. Bangunan terbiar.
" Pstt .. pstt .. Lyssa .. " panggil Iris perlahan risau sekiranya orang suruhan dragon terdengar.
" Hm ? " sahut Alyssa.
" Lyssa , kau kenal ke sape dragon? Kenapa Aku tak tau apa-apa pun? Ke papa Ada musuh? Kau rasa Ada orang selamatkan kita tak? Kita akan mati ke? " Pelbagai soalan yang keluar dari mulut Iris sehingga membuatkan Alyssa teresak kecil.
" Ha weh, jawablah. Kita akan mati ke? Dah dekat two weeks kita kat sini. Ke takde sape perasan kita hilang. " kata Iris dalam sedunya.
" Stop it , Afya ! " Alyssa mengawal suaranya dari meninggi.
" Hiks.. hiks.. " Iris Masih menangis.
" Sini dekat dengan Aku " Alyssa memanggil Iris untuk ke sisinya.
Iris mengesot ke arah Alyssa. Dia duduk bersandar dibahu Alyssa yang telah dianggap sebagai kakak walaupun mereka hanya tua beberapa bulan sahaja.
" Shuhh.. percaya pada takdir. Kita doa banyak-banyak semoga dia orang datang selamatkan kita. " Alyssa memujuk Iris.
" Erm " balasan terakhir Yang Alyssa dengar dari Iris.
Keesokkan harinya.
8 : 30 a.m.
" Mom , dad . Along ada kerja sikit dekat Pahang. Maybe , along tak balik sini malam ni. " kata Irhas lalu mencium tangan kedua-dua orang tuanya.
" Iyalah , hati-hati " kata-kata Tengku Nadia di sokong oleh Tengku Ariffin.
" Pergi dulu " Irhas meminta diri sebelum keluar dari rumah orang tuanya.
Kereta Ferrari Hitamnya laju membelah jalan. Dia menuju ke rumah Arfan sebelum mereka sama-sama singgah ke Mansion untuk mengambil bekalan senjata dan peluru.
9 : 45 a.m.
Mereka mula bergerak menuju ke Pahang. Setelah beberapa jam memandu akhirnya mereka berhenti berehat di hotel untuk melepaskan lelah seketika sebelum mereka ' membuat come back ' di sana.
Tengku Irfan Nawfal POV.
" Ingat tak apa Aku cakap semalam , about our strategy ? " Soal Nawfal.
" Ingat Boss " ucap mereka serentak.
" Check peluru and senjata semua. Kita gerak sekali. Carl and Zack , you guys nak naik sekali dengan Aku or .. drive sendiri? " tanya Nawfal.
" Ikut kau lah. " Jawab Zack. Dia memandang Carl menagih jawapan.
" Erm , Aku on je. " balas Carl.
" Okay , dah ready semua ? So , move move ! " Suara Nawfal sudah naik satu okta.¿
Mereka memulakan perjalanan pada jam 9 : 55 a.m. dan tiba di sana beberapa jam kemudian.
Lokasi yang di target berada berdekatan dengan hotel jadi ia amat mudah untuk mereka memerhatikan keadaan sekeliling.
Malam hampir tiba. Nawfal yang sedang melihat keluar tingkap ketika itu terpandang akan satu van berwarna hitam. Van yang dia ekori sewaktu berlakunya penculikan.
Senyuman sinis dilemparkan. Matanya masih memandang tepat ke arah van tersebut.
__ • __ • __ • __
type/published 1 : 24/10/2020
published 2 : 12/09/2022
tenkiyu sebab sudi baca cerita yang tak seberapa ni. jangan lupa add dekat library ,vote , share and komen banyak" mwahh <3
-TBC-
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...