" mama Fya dah pulang. " Alyssa hanya membuntuti Iris masuk ke dalam rumah agam itu.
Papa dan mama Iris mempunyai pangkat Tan Sri dan Puan Sri. Tapi Iris serta abang-abangnya tidak sombong kerana bagi mereka, yang kaya orang tuanya, bukan mereka.
Disebabkan bisnes syarikat keluarga mereka semakin maju malahan sudah membuka cawangan di beberapa buah negara, antaranya China, Singapore, dan beberapa buah negara lagi. Sekarang ini, mereka sedang berusaha untuk membuka cawangan di Dubai pula.
" Masuk Fya, eh Lyssa pun ada sekali? " sahut Puan Sri Imanrose as a mak ngah Alyssa adik kepada daddynya.
" Lyssa hantar budak manja ni mak ngah. " Kata-kata Alyssa mendapat cubitan daripada Iris.
" Maa , kan Fya dah bagitau mama Fya balik dengan Lyssa. Ni mesti mama lupa ni. " kata Iris
" Iyalah, mama lupa. Ha sudah, mari ke dapur tolong mak ngah hidang makanan untuk lunch. Fya sekali yaa .. " Arah Puan Sri Imanrose.
" Ai Ai Captain ! " Sahut Alyssa Dan Iris serentak.
•••
" Mak ngah, Lyssa ada something nak story dekat mak ngah ni. " Alyssa mula membuka topik perbualan selepas selesai makan tengah hari bersama.
" Ha apa dia? " tanya Puan Sri Imanrose dengan nada teruja. Perempuan biasalah bila jumpa geng bawang ofc teruja lain maciamm kan?
" Lyssa kan tadi nampak ada sorang laki ni hantar anak manja mak ngah sampai dekat car park tauu . Hensemm mak ngah .. " cerita Alyssa dengan hormon teruja yang terlebih dos agahaha.
" Iya ? Siapa dia ? " tanya Puan Sri Imanrose.
" Tak kenal sangat mak ngah just tau dia tu student paling hotz dekat kolej. " sambung Alyssa lagi.
Tiba-tiba keadaan jadi senyap suyi seperti di tanah perkuburan AGAHAHA. Iris baru saja turun dari tangga memandang pelik ke arah ruang tamu itu.
Yalah , punya riuh bercerita sampai dia yang berada di tingkat 2 boleh terdengar sayup-sayup suara mereka.
Iris melangkah ke sofa lalu duduk bersila sambil memandang television.Rasa diri di perhati, dia menoleh untuk memandang kedua-dua manusia itu. Kening di jungkit tanda mengapa?
" Fya tak nak story dekat mama ke apa yang jadi tadi? " Tanya Puan Sri Imanrose
Kening dijungkitkan sebagai isyarat minta penjelasan.
" Siapa laki hensem tadi yang hantar kau ke car park? " Soal Alyssa tanpa kona.
Haihh nampaknya dia dah beritahu mama. Hm terpaksalah aku ceritakan jugak.
" Haihh, iyalah. Ok camni .. " Iris pun menceritakan sebagaimana dia dihantar oleh lelaki itu sehingga ke car park dari A-Z.
" Hish , kurang ajar betullah Mikha tu. Ni sampai berlebam segala, karang along dengan angah nampak habis dia di kerjakan. " Bebel Alyssa.
" Iyalah Fya, lagi-lagi angah tu. Bukan kamu tak tahu perangai baran dia macam mana. " kata Puan Sri Imanrose sambil mengurut pelipisnya.
" Alahhhh , mama janganlah bagitau along dengan angah .. please .. " Mata di kerdipkan beberapa kali supaya mamanya lembut hati.
" Hm, baiklah. Tapi janji dengan mama nak pergi mana-mana mesti berteman. Tak kesah lah Lyssa ke sapa. Faham? " pesan Puan Sri Imanrose
" Yes , ma'am ! " Tabik hormat di beri oleh Iris.
Petang sudah pun tiba, Alyssa meminta izin untuk pulang ke rumah. Selesai bersalaman dengan Mak ngahnya dia menuju ke kereta Lotus Evora putih itu dan terus berlalu pergi.
•••
Malam pun menjelma. Iris merebahkan diri ke atas tilam.
' hensemnya diaaaa. Ohmaiii Prada ! Tapi kan, macam pernah nampak je muka dia tu. Wait, what ?! Dia kan student hotz dekat kolej? Aduuu macam mana boleh tak perasan ni ' Iris menepuk dahi bila mengingati kembali keterlanjurannya.
Iris terus menyelimutkan diri akibat perasaan malu yang membuak. Tidak lama selepas itu dia pun tertidur.
Irfan Nawfal's POV
Mata mu melemahkan ku
Saat pertama kali ku lihat mu
Dan jujur ku tak pernah merasa
Ku tak pernah merasa beginiAdakah ini cinta pandangan pertama
Kerna apa yang ku rasa itu tak biasa
Jika benar ini cinta
Mulai dari manaDari mana?
Dari mata mu-mata mu
Ku mulai jatuh cinta
Ku melihat-melihat Ada bayangnyaDari mata kau buat ku jatuh
Jatuh terus jatuh ke hati" Fal " sergahan itu mematikan kelekaan Nawfal dari mendalami lagu Dari Matamu by Jaz.
" ha yaya? " Nawfal bingung.
" kau asal termenung? Nak kata ingat awek, kau bukan ada awek pun. cer citer kit "
' hm, nak citer ke tak eh? argh ! citer jelah. '
" okeh macam ni. Tadi sebelum aku balik, aku ada tolong satu minah ni. "
" wait. wait. Kau tak bagitau aku pun, boleh aku try. "
Nawfal sudah membuat muka. Mata disepetkan dan dia merenung tajam ke arah Rayyan Lee.
" Habis sekarang ni bukan aku nak bagitau ke? "
" hehe sorry, okok teruskan. " kata Rayyan sambil mengusap tengkuknya.
" aku rasa minah ni cute sangat.Fyi, Dia gaduh dengan tunang dia, eh salah bekas tunang. "
" Macam mana kau boleh terjebak dengan dia ni? bukan kau jenis tak pedulikan sekeliling ke ha? "
" tu yang aku pelik. Oh aku terjebak sebab diorang ganggu ketenteraman aku. Dan yang paling tak patut, minah tu boleh pulak kata aku ni boyfriend baru dia pengganti bekas tunang dia. Dah minah tu kata macam tu aku ngaku jelah. " jelas Nawfal.
" Ouh, Okay. Btw, siapa minah tu? "
" entah, tapi tak silap aku dia tu member si Alyssa. "
" kau jangan cakap Alyssa budak hotz kolej ni? " tanya Rayyan Lee dengan riak tidak percaya.
" ya, dia lah tu. " balas Nawfal selamba.
" KAU TAU TAK MINAH TU COUSIN SI ALYSSA ?! "
" Kau series lah? " terkejut Nawfal dibuatnya. Dia tidak menyangka minah comel yang ditolong adalah sepupu dengan crush si Rayyan.
" Nama dia Iris Afya. "
' nama secantik tuannya. ' desis hati Nawfal.
Jam hampir menunjukkan pukul 12.00 tengah malam. Mereka bersiap sedia untuk tidur.
__ • __ • __ • __
type/published 1 : 18/08/2020
published 2 : 09/09/2022tenkiyu sebab sudi baca cerita yang tak seberapa ni. jangan lupa add dekat library ,vote , share and komen banyak" mwahh <3
- TBC -
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...