EPILOG

574 29 10
                                    

Lima tahun kemudian.

Halaman rumah pada hujung minggu di hiasi gelak tawa. Suara kanak-kanak bermain, saling usik mengusik antara satu sama lain.

"Iyan! Jangan lah tembak kita." suara nyaring milk Alia memecah suasana.

"Tak nak!" Izyan berlari mengejar Alia sambil menembak gadis itu menggunakan pistol air.

Habis basah lencun baju yang dipakai kanak-kanak perempuan itu. Tercebik-cebik hendak menangis.

"Mommy! Hiks.. hiks.." tangisan Alia oecah.

Kelam-kabut Athyra dan Iris berlari keluar. Risau terjadi apa-apa dengan anak-anak mereka.

"Kenapa nangis ni sayang mommy?" Athyra memujuk puterinya yang teresak nangis.

"I-iyan tembak k-kita.. hiks.." adu Alia. Hingus disedut.

"Ala, sini sayang mommy." Alia masuk ke dalam pelukan mommynya.

Manakala, di satu sudut.

"Ah babah! Tolong Iyan!!!" Izyan meminta pertolongan dri babahnya yang sedang terpacak di depan sliding door itu.

Nawfal tertawa melihat keletah anaknya yang seorang itu. Hailah, entah ikut perangai siapa pun dia tidak tahu. Nakal teramat.

"Mama dah pesan jangan kacau Alia kan? Iyan Minta maaf sekarang." telinga Izyan ditarik perlahan.

"Siapa suruh Lia cengeng. Iyan tembak guna air je, bukan tembak guna peluru macam babah selalu buat tu." Ternganga Iris mendengar jawapan anaknya itu.

Nawfal sudah pun datang mendekat, melutut disebelah putera kesayangan ramai.

"Hei, tak baik buat Lia macam tu. Nanti dia tak nak kawan dengan Iyan macam mana? Dia jumpa yang lagi hensem dari Iyan , babah tak tahu. Baik Iyan Minta maaf cepat dekat Lia." pujuk Nawfal.

"Mana boleh! Lia , Iyan punya." protes Izyan.

Kaki pendek itu berlari menuju ke arah Athyra dan Alia. Kelihatan mereka sedang bersalaman dan tertawa senang.

Pap!

Bahu Nawfal dipukul.

"Auch! Sayangg.."

"Itulah abang. Ajar lagi Iyan bukan-bukan." suaminya jeling manja.

"Abang pula, hahaha.." mereka tertawa bahagia.





Pertemuan yang buruk diawal tidak semestinya berakhir dengan keburukan.
Tetapi, sudah semestinya dengan kebahagiaan.

~TAMAT~







Published : 20/07/2021

Maaf diatas kemerepekan cerita ini 🥲🫂

**hi , huhu .. readers naik, tpi votes freeze je.
tanak votes ke 👉🏻👈🏻

Selamat ulang tahun yang pertama buat Mister Meow. Juga selamat hari raya aidiladha buat semua. Stay safe ❤️

tenkiyu sebab sudi baca cerita yang tak seberapa ni. jangan lupa add dekat library , votes , shares and komen banyak" mwahh <3

MISTER MEOW ©Where stories live. Discover now