BAB 44

413 33 21
                                    

Sebuah pintu yang sedikit tersorok di dalam rumah itu dibuka. Keadaan yang gelap gelita sedikit menakutkan Iris yang memang penakut gelap itu.

Tap!

Terpasang cahaya kampu di suatu sudut. Namun, perkara yang menarik perhatiannya ketika itu. Mengapa lelaki itu duduk seperti tidak bermaya di tengah ruangan bilik yang serba gelap dan sedikit dingin tu.

Nawfal dilihat sedang memanggil orang-orang kanannya. Seorang lelaki bert-shirt hitam datang menolak satu troli besi ke arah mereka. Kain yang menutupi troli diselak. Iris tersentak melihat pelbagai jenis senjata tajam dari yang kecil sekali sehingga yang paling besar.

"which one should I use?" dia seolah-olah sedang berfikir.

Satu pisau berbentuk sabit menjadi pilihan Nawfal. Kaki di langkah ke arah lelaki yang sedang duduk tak bermaya di atas kerusi itu.

"Eh, tunggu lah aku juga." kata satu suara dari arah pintu masuk tadi.

Kepala dipusingkan. Ternganga sedikit mulutnya melihat abang-abangnya turut ada di situ.

"Siapa suruh kau lambat sangat." jeling Nawfal.

Arfadz mencebik. Menyampah dengan ketua mafia yang seorang itu.

"Iris." memandang wajah lelaki yang memanggilnya itu.

"Tengok apa yang I buat ni. jangan kelip walau sekejap." liur ditelan terasa kesat. Kata-kata lelaki itu di ambil peduli kali ini.

"Mikhael Benjamin." sebaris nama iut membuatkan jantung Iris seakan-akan terhenti.

Apa yang Nawfal hendak lakukan ke atas Mikhael? Pisau?

Dengg!

Bunuh?!

Jeritan itu hanya mampu bergema di dalam hatinya sahaja.

"L-lepaskan aku.." rayu Mikhael.

"heh. Kau ingat, lepas apa kau dah buat aku nak lepaskan kau sesenang macam tu je?" pipi Mikhael di tepuk.

"JANGAN HARAP!!" tengking Nawfal.

Mata Iris terpejam mendengar tengkingan itu. tidak pernah dia mendengar tengkingan itu setelah beberapa minggu mereka berkahwin.

Pisau yang dipegang sedari tadi, di leretkan ke pipi mangsanya. Dari segaris halus menjadi luka yang dalam dan sudah semestinya sakit yang teramat.

T-shirt yang sudah lusuh itu di koyakkan dan menampakkan tubuh mikhael yang sudah kurus itu. Pisau kembali menari dari bahu turun ke perut.

"sa-sakit.." luah Mikhael.

"apa dia? nak lagi? boleh, hehehe.." nawfal menyeringai seram.

Pisau tadi diletakan kembali. Kali ini dia mengambil kapak sederhana besar. Di bawa kembali ke arah mangsa dan.. PAK!

"ARGH!!" menggelumpur keskaitan mikhael saat itu.

Nawfal telah memotong tangan kanan milik Mikhal.

"itu sebab kau sentuh bini aku."

Pak! 

Kaki sebelah kiri pula dikapak.

"kaki ni pula sebab dia yang melangkah untuk menculik bini aku.." 

Kapak dijatuhkan. Berdentang-dentung bunyi kapak yang jatuh itu. Seterusnya, satu besi yang hampir seperti dawai di ambil.

Hujung dawai yang tajam seperti jarum. Sedangkan tercucuk jarum yang kecil itu saja sudah meringis kepedihan ini kan pula yang sebesar lidi sate.

MISTER MEOW ©Where stories live. Discover now