" Kau duduk sini diam-diam okay? Kejap lagi Aku datang balik. " Pesan Nawfal sebelum pergi.
Aku hanya membiarkan Kata-katanya dibawa angin lalu. Pantai yang terbentang luas itu dihayati. Tiba-tiba dia seperti terdengar satu suara di belakangnya.
JENG ! JENG ! JENG !
•••
" Meowww !! " Seekor kucing berwarna oren melompat ke arah Iris." Argh !!! " Iris berlari ke arah Nawfal yang sedang membawa dua kon ais krim.
Kucing tadi masih mengikut Iris yang masih di belakang Nawfal. Dia mengiau sambil menggeselkan kepalanya di kaki Nawfal. Iris yang sudah menjauh itu hanya melihat.
" Iris !! Sini lah , dia tak makan orang pun " Panggil Nawfal lalu duduk di bangku tadi.
Angin pada petang itu sungguh damai dan nyaman. Ramai pengunjung Yang datang untuk melihat keindahan ciptaan tuhan di situ.
" Awakkk !! Halau lah kucingg tuuu .. " jerit Iris yang masih tidak berganjak dari sana.
' aduhai , seriously dia takut kucing? Hahaha. 1 kelemahan ' musuh ' Aku dah dapat ' kata Nawfal dengan senyuman sumbing.
Kucing tadi di ambil lalu diletakkan di atas peha dan di belai manja. Iris yang masih berada di hujung sana dipandang.
" Iris !! Aku dah pegang dah. Dia tak pi dekat kau lah. Sini cepat " kata Nawfal.
Iris berjalan dengan berhati-hati sambil menayang wajah cemberutnya. Dia duduk dihujung kerusi kerana takut sekiranya kucing itu melompat ke arahnya.
" Nah ambik ais krim ni. " Nawfal mmenghulur Ais krim berperisa vanilla kepadanya.
Dia ambil lalu membuka balutan kon itu. Ais krim di gigit sikit lalu dia terpandang ke arah Nawfal yang sedang memakan ais krim coklat itu. Matanya menjadi bersinar seperti orang yang baru memenangi wang bernilai satu juta ringgit.
•••
Kucing masih setia di peha. Ais krim coklat dibuka balutannya lalu di gigit. Saat Aku menggigit kali ke berapa baru Aku perasan yang Iris sedang memandang ke arah Aku.Matanya yang bersinar serta riak wajah yang seakan teruja itu menambahkan lagi ke comelnya yang sedia ada.
Tiba-tiba..
" Awakkkkk .. " leret Iris.
" Ha , nak apa? " tanya Nawfal.
" Nak tuuu " jawab Iris sambil jari telunjuknya menunjuk ke arah ais krim coklat yang dipegang oleh Nawfal.
" Ni ? " Soal Nawfal terkejut.
" Yeappp " kata Iris lalu menukar ais krim coklat itu dengan ais krim vanilla yanh berada di tangannya.
Nawfal yang terkejut itu hanya ternganga melihat ais krim coklatnya di makan sehingga habis. Dia memandang ais krim vanilla di tangan ,
' hai , apelah Nasib Aku ' kata Nawfal perlahan lalu menghabiskan ais krim di tangannya.
" Emm , sedapnya !! " Kata Iris dengan girang.
" Kau suka coklat ek? " tanya Nawfal tiba-tiba.
" Aah , semua sebab along dengan angah. Masa kecik-kecik dulu suka buli orang sampai nangis then pujuk mesti Kasi coklat. That's why I like chocolate " ceritanya dengan riang.
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...