" Aku tak tau nak reply apa. Can you guys give me some.. space , to think about this? " pinta Alyssa.
Iris hanya menganggukkan kepala. Selepas itu mereka tidak lagi bercakap soal itu.
TING !
Alyssa mengambil pesan mereka di kaunter.
" Nah ! Caramel Brulèe Frappuccino for you , and Peppermint White Chocolate Mocha Frappuccino for me. Enjoy your day " ucap Alyssa.
" Thanks. Btw Lyssa , kau dah boleh jadi pelayan kat sini tau " kata Iris sambil ketawa kecil.
" Banyak lah kau. Sudah minum cepat. Dah petang ni. " Gesa Alyssa.
" Iyalah. " Balas Iris.
Sedang dia menghabiskan air kegemarannya , dia tersedak apabila melihat status what's app Nawfal.
Irfan Nawfal 🐣
Just Now~I don't know where you are but I hope we can meet again like old we. ;)
' gambar ni.. ' tangan Iris menggigil kepalanya tiba-tiba terasa sakit , telefon di tangan pula hampir terlepas jatuh. Alyssa yang perasan akan keadaan Iris , menanyakan keadaannya." Fya ? Kau okay tak ni ? Kenapa muka kau pucat weh ? " soal Alyssa risau.
" Gambar tu.. " kata Iris perlahan.
" Gambar apa ni ? Weh ? " Bahu Iris digoncang sedikit kuat.
" Status.. status Nawfal.. gambar tu Sama macam aku punya.. " kata Iris.
Tangannya memegang kepala yang semakin terasa sakit.
" Weh , aku call angah atau along ya? bertahan kejap. " seusai dia berkata , iPhone dicapai lalu dia mencari nombor Arfan.
Titt.. titt..
" Along , tolong Lyssa along. Fya macam nak pitam ni , badan dia menggigil teruk. " serbu Alyssa tanpa ucapan selamat.
" Apa ?! Lyssa kat mana ni ? Along ada dekat luar negeri , nanti along call angah suruh ambil. " Balas Arfan kelam-kabut.
" Lyssa ada dekat mall ni. Nanti Lyssa hanyar location. Bye. "
CLAK !
Panggilan diputuskan. Alyssa menghantar location kepada Arfan.
" Fya , tolong bertahan. Kejap lagi Angah sampai. " dia meminta pelayan memberikan secawan air suam.
Iris diberi minum. Sepertinya , dia sudah kurang menggigil daripada tadi.
•••
Arfan segera menghubungi Arfadz. Sebaik sahaja panggilan diangkat dia terus menghentam Arfadz dengan pelbagai soalan.
" Angah ! Kau dekat mana ? Siapa je ada dengan kau ? Tolong aku cepat ! Ambik adik dekat mall ! Alyssa call tadi kata adik nak pitam. NOW ARFADZ. ! " panggilan terus diputuskan.
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...