Tengku Irfan Nawfal POV
Jam menunjukkan pukul 6.30 minit petang. Sebentar saja lagi along serta kakaknya akan pulang ke rumah setelah penat bekerja seharian.
Dapur dituju, bunyi bising di sana menarik perhatiannya. Kebiasaannya ia di huni oleh satu susuk tubuh iaitu Ibu Siti selaku pembantu rumahnya merangkap pengasuhnya sejak kecil.
" Ibu , " tegur Nawfal.
" Eh, Ipan. Nak apa-apa ke? Ibu boleh buatkan? " tanya Ibu Siti.
" Takde apalah ibu. Ipan nak sampaikan pesan mommy je. Mommy kata dia dengan daddy tak dinner sama, jadi jangan masak banyak-banyak. " jelas Nawfal.
" Okay, nasib baik Ibu masak sikit je. Kejap lagi along dengan kakak balik. Ajak makan sekali ya,." Pesanya kepada Nawfal sebelum menyambung kembali kerjanya yang tertangguh.
" Baik Ibu " jawab Nawfal lalu menuju ke arah tangga untuk naik ke tinggkat 2. Sesungguhnya dia malas ingin menggunakan lif, katanya ingin membakar lemak yang ada.
Dia ingin membersihkan diri sebelum makan malam bersama along dan kakaknya. Jam menunjukkan pukul 8.15 p.m itu bermakna mereka yang lain sudah lama pulang dari tempat kerja.
Buka saja pintu lif, aroma enak makanan yang di masak oleh Ibu Siti begitu menusuk hidungnya. Senyuman di bibir semakin melebar sebaik saja dia hampir ke meja makan utama keluarganya.
" Yow, whatzup along " sapa Nawfal.
" Yow, boy " balas Tengku Irhas Nufail sambil melagakan penumbuknya dengan Nawfal.
Dia mengambil tempat bersebelahan dengan alongnya. Apabila terpandang akan kerusi di hadapannya, ' Aik? Mana kakak? ' baru saja ingin bertanya kepada along, terdengar suara kakaknya dari arah tangga.
" Hello everybody , sorry I'm late " pohon Tengku Ika Nadine.
" Nah, sokay. Ipan baru je turun. Okay lah, jemput duduk. Ibu, mari makan sama " balas Nawfal.
" Ya, ibu datang ni. " Muncul Ibu Siti dari arah dapur.
Skip-
Selesai saja makan malam, mereka duduk di ruang tamu utama sambil berborak pasal isu semasa. Tepat jam 10 p.m Mommy dan Daddy tiba di rumah.
Tengku Nadia POV
" Assalamualaikum, anak-anak Mommy. " Sapa Tengku Nadia.
" Waalaikumsalam, mommy. " Balas mereka serentak.
" Ni mommy nak cerita, rakan business daddy kena tembak dengan penceroboh. " berita yang di sampaikan benar-benar membuatkan Irhas terkejut.
" Siapa daddy? " tanya Irhas sebaik sahaja terlihat kelibat Daddy nya melintasi ruang tamu utama.
" Tan Sri Amran. Teman baik daddy tu. " jelas Tengku Ariffin.
" Innalillah, okay la along minta diri dulu nak call Arfan kejap. " Irhas meminta diri lalu memasuki lif untuk naik ke tingkat atas.
skip-
Irham Arfan's POV
maybe you should go and love your self ~~
iPhone 6+ Arfan berdering kuat. Tertera nama Irhas Nufail di paparan. Iris yang sedang bermain telefon tersentak apabila iPhone alongnya berbunyi.
" Alongg ! Ada call ! " jerit Iris sedikit kuat kerana alongnya itu berada di dalam tandas. Sakit perut gamaknya.
CLAK !
Pintu tandas di buka dari dalam. Tersembul wajah kacak alongnya di muka pintu.
" Ha kenapa jerit-jerit, orang nak membuang pun tak senang,.. " tanya along dengan wajah cemberut.
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...