MM 16

335 39 10
                                    

6 : 35 a.m.

Pagi itu , Iris bangun dalam keadaan bingung. Pelik bagaimana dia boleh berada di atas katil. Bajunya ditilik.

Masih lagi pakaian semalam. Seluar jeans ketat dengan hoodie hitam berlambang Fila.

Dia cepat-cepat turun ke dapur mencari mamanya. Bagaimana dia tidak pelik, along masih di hospital. Manakala angah pula gantikan papa outstation dekat Johor 3 hari.

Papa yang angkat? Memang tak lah anak dia ni berat macam gajah. Entah-entah.. Nawfal? OMG !!

" MAMA !! " Jerit Iris.

" Ya Allah , kamu ni Fya terkejut Mak Mah dengan mama kamu ni " kata mak mah sambil mengusap dadanya.

" Ha , kenapa Fya? Jerit-jerit macam ni? " Soal Puan Sri Imanrose.

" Erm , ma. Siapa angkat Fya masuk bilik malam tadi? " tanya Iris gagap.

" Siapa lagi , kawan kamu tu lah. Dah orang kejut tak bangun-bangun itu yang dia angkat je sampai atas " jawab Puan Sri Imanrose selamba.

" WHAT?! Mama , seriously? " tanya Aku tidak percaya.

" Iya, tak akan kamu ingat mama dengan Mak Mah yang angkat. Kamu tu nampak je kurus tapi sebenarnya berat kalah anak gajah tau " perli Puan Sri Imanrose pedas.

" Eiy , mama ni. Tabaikk betul.. " ucap Iris.

" Eh , dah lah. Kamu pergi Mandi sana nanti nak pergi kolej kan? Shuh shuh " halau Puan Sri Imanrose.

' seriously, mama halau Aku macam tu je?  Haih apalah nasib ' gumam Iris.

Iris naik ke atas untuk bersiap. Dia memilih pakaian yang simple untuk ke kolej.

Make me yours ~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Make me yours ~


Telefonnya berbunyi , nama yang tertera dijeling. Alyssa. Call diangkat.

" Hello "

" Fya , amik Aku kat rumah. Malas nak drive lah "

" Ha , okok. Otw "

" Okay "

Panggil di putuskan. Beg serta barang-barangnya di ambil dan dibawa turun. Mama di cari.

" Maa , Fya pergi dulu ya? " Iris meminta izin untuk bertolak le kolej.

" Tak sarapan dulu? " Soal Puan Sri Imanrose sambil menyambut huluran tangan anaknya.

" Tak , Fyaa nak kena ambik Lyssa kat rumah mak long " air susu coklat di peti di ambil.

" Iyalah , hati-hati. Jangan skip makan tau " pesan Puan Sri Imanrose.

" Alright , ma " Iris terus menuju ke pintu utama rumahnya. Kunci kereta di ambil pada kotaknya.

MISTER MEOW ©Where stories live. Discover now