" Afya. Sini kejap. " Panggil Arfadz yang sedang duduk diruang tamu.
" 15 minit lagi boleh tak angah? Fya tengah siapkan assignment ni. Sikit je lagi tau " Pinta Iris lalu menyambung assignment yang tertangguh tadi.
15 minit kemudian. Iris menutup laptopnya dan keluar dari bilik menuju ke arah ruang tamu. Dia menyapai sebalang kerepek pisang lalu duduk bertentangan dengan angahnya.
" Ha , kenapa angah panggil ni? Macam Ada hal mustahak je? " soal Iris.
" Ouh , tak de lah. Just nak tanya , awak tu dah ada buah hati ke? Bila nak langsung? " soalan keluar dari mulut Arfadz membuatkan Iris terlopong.
" eiyy , sorry sikit. Fya tak main lah couple-couple ni. Baik kahwin terus " Iris tertawa kecil.
" Btw , angah tanya ni angah nak kahwin ke? " Mata di sepetkan.
Mata Arfadz membulat dengan besar.
" Hei ! Awak ni memang tau , bila masa angah nak kahwin? Calon pun tak Ada lagi. Pandai-pandai ek. " Telinga Iris ditarik.
" Ah , okay sorry-sorry "
" Kalau angah kenalkan Fya dengan kawan angah nak tak? Alah , kenal-kenal je dulu. " pujuk Arfadz.
" Erm , tak pe lah angah. Fya rasa belum masanya. Angah , Fya masuk tidur dulu ya. Nite " tangan Arfadz di salam sebelum masuk ke bilik.
Bilik-
What's app dibuka.
' angah suggest kawan dia utk jdi partner kau. Terima atau tolak? '
Butang send ditekan. Status kedua pula ditaip lalu disend.' tapi, dalam hati Aku dah Ada seseorang dari dulu :) '
Telefon terus di off kan. Dia perlu merehatkan fikirannya yang serabut.Tengku Irfan Nawfal POV
Aku yang baru saja hendak naik ke bilik terhenti di tangga bila terdengar notification dari phone.
RayyanLee
Esok nak gerak jam brpa?
8.30 a.m. lah
Boleh lepak kat cafe jap.Okay
Aku keluar dari conversation itu. Ruangan status pula di tuju.IrisAfya 🐣
Just Now~' angah suggest kawan dia utk jdi partner kau. Terima atau tolak? '
Status seterusnya ditekan.IrisAfya 🐣
Just Now~' tapi , dalam hati Aku dah Ada seseorang dari dulu :) '
Sejujurnya , kata-kata dia membuatkan Aku tersentak. Sehingga telefon di tangan terlepas jatuh ke tangga.KTAKK !
" IPAN ! " jerit kak Ika.
" ha? Apa kak? " Soal Nawfal bingung.
" Kau ni asal? Berangan ke? Phone sendiri pun sampai hancur. " kata Ika lalu mengambil dan menyerahkan iPhone yang sudah hancur itu.
" Ah , tak perasan. Ipan masuk bilik dulu " Aku terus menuju ke Bilik.
Phone diletakkan di meja belajar. Dia terpandang akan gambarnya yang bersama dengan kanak-kanak perempuan ketika kecil.
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...