Tepat jam 11 pagi kelas perniagaan habis. Semua penuntut di bahagian itu ada yang bergerak untuk pulang ke rumah dan ada yang bergerak je cafe untuk berehat sebentar.
Rayyan meminta Nawfal untuk tunggu sebentar di tempat rehat itu memandangkan dia hendak menanti Alyssa dan Iris untuk diajak melepak bersama.
Hampir 10 minit , orang yang di nanti semenjak tadi muncuk jua.
" Iris , Dahlia ! Wait ! " Panggil Rayyan bila mana mereka tidak perasan akan kewujudan lelaki itu di situ.
Perbualan diantara Iris dan Alyssa terhenti disebabkan panggilan itu. Mereka berdua berpaling dan menuju ke arah suara tadi.
" Ya ? " tanya Alyssa.
" Erm , you guys busy tak sekarang ? I ingat nak ajak lepak dekat tempat kerja I. Nanti I hantar location. " Ajak Rayyan lebih kepada mengharap.
Iris pandang Alyssa. Alyssa pandang Iris. Dua-dua tak tau sama ada mahu menolak ataupun Terima. Kalau mereka tolak , mereka terlepas peluang untuk melepak bersama. Tapi sekiranya dia Terima , mereka tidak bisa menghabiskan masa dengan shopping.
Setelah di fikir-fikirkan , mereka bersetuju untuk melepak bersama tetapi tidak boleh lama kerana mereka hendak membeli barangan penting untuk projek mereka.
" Erm , Okay. We all akan join you guys. But , tak boleh lama sebab kita orang ada urgent projek. " putus Iris.
" Alright. Jom ! " Mereka bergerak ke kenderaan masing-masing.
###
Tepat jam 11.30 a.m. mereka sampai di tempat kerja sambilan yang dilakukan oleh Rayyan.
Jarang anak orang berada akan buat kerja sambilan kan? Tapi Rayyan dan rakan-rakannya lain , mereka tidak suka bergantung pada duit parents mereka. Jadi , mereka memutuskan untuk membuat kerja sambilan dengan bakat semula jadi yang ada pada diri sendiri.
Rayyan. Dia seorang lelaki yang minat akan kopi. Kopi akan menjadi hidangan utama pada setiap pagi sebelum dia berangkat ke tempat yang ingin dituju.
Tetapi , semenjak di tegur oleh Alyssa supaya mengurangkan kandungan kafien dalam badan. Dia cuba perlahan-perlahan untuk mengikut apa yang di katakan oleh buah hatinya itu.
Ramai manusia tak tahu apa itu kafien ? Kafien ni sejenis bahan kimia perangsang yang terdapat dalam pelbagai jenis makanan , minuman dan , produk hasilan yang sering menjadi pilihan pengguna tatkala ingin membebaskan Rasa mengantuk atau ketika ingin mencapai objektif tertentu seperti pengurangan berat badan atau tenaga tambahan sebelum bersenam.
Selain itu , mereka yang mengambil bahan berkafien juga boleh menyebabkan peningkatan kadar proses fisiologikal badan. Seseorang individu itu akan menjadi lebih peka , jantung berdegup lebih kencang ataupun mempunyai lebih banyak tenaga untuk melakukan sesuatu. Walaupun ianya seperti membantu seseorang menjadi lebih produaktif , pengambilannya secara berlebihan boleh menyebabkan Kesan negatif terhadap tahap kesihatan seseorang.
Kebarangkalian jika kita mengambil kefien melebihi dos yang ditetapkan. Menurut Mayo Clinic , seseorang individu itu boleh mengambil kefien setinggi 400 miligram sehari. Sekiranya , seseorang itu mengambil kefien melebihi dos ia akan mendatangkan masalah. Namun , umur dan keadaan kesihatan seseorang itu perlu diambil Kira sebelum menuntukan jumlah yang boleh diambil oleh mereka.
Andai kata anda ingin mengetahui lebih lanjut , boleh cari di Google ataupun bertanya kepada doktor-doktor di klinik berdekatan dengan rumah anda. Sekian. 😊
Alyssa dan Iris memasuki cafe tersebut dengan perasaan gembira. Decorate yang terdapat di situ sungguh menarik minat mereka yang minat akan perkara yang simple seperti itu.
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...