Panggilan diputuskan oleh lelaki itu. Tan Sri Amran terkedu. Tangannya menggigil teruk, takut keluarganya diapa-apakan oleh lelaki itu. Ganggang telefon yang berada di tangan terjatuh akibat takut yang amat.
Arfan yang melihat akan kejadian itu terus berlari kearah papanya. Tubuh tua itu terus di papah untuk duduk.
Ganggang telefon yang terlepas tadi di ambil, tetapi tiada suara lagi kerana panggilan sudah di putuskan.
" Paa, siapa yang telefon? Bagitau along, biar senang along nak cari dia. " tanya Arfan dengan nada yang tegas.
Dia tidak sanggup jika perkara yang sama terjadi ke atas keluarganya sekali lagi.
" Pa-papa tak tahu.. ta-tapi papa rasa dia orang yang sama lepaskan tembakan dekat papa. " jelas Tan Sri Amran.
" Papa ada bermusuh dengan sesiapa ke? Ataupun ada yang tak puas hati dengan papa? I mean how about your business friends? " tanya Arfan lagi ingin kepastian.
" My business friend? I don't think they will. " balasnya lagi.
" Okay, along nak keluar dulu uruskan something. Nanti along panggilkan angah untuk temankan papa okay, now papa relax i want to do my job. " dia perlu pergi ke mansion untuk mencari maklumat tentang lelaki misteri itu.
Flashback Story ~
Irhas Nufail Calling
Dia menelefon Irhas kembali, takut ada hal kecemasan yang memerlukan dia berada di 'tempatnya' ketika itu.
Bipp.. Bipp.. Titt..
' Hello '
" Ha Irhas, kenapa call? Ada emergency ke dekat sana? "
' Eh bukan lah, Aku call tadi sebab nak tau full story about your father. ' bilang Irhas di sebelah sana.
" Erm, kau busy tak esok? Senang kita meet kat tempat biasa, sebab Aku ada kerja sikit nak kena buat. " tanya Arfan.
' Aku free je. So esok tempat biasa, jam 10 a.m. ' balas Irhas.
" Okay , Aku cau lu. "
Titt..
Talian di matikan.
Esoknya.
Mansion ArHas
" Actually semalam aku nak pergi teman Fya shopping sebab dah janji. Tup-tup Arfadz call kata Papa aku kena tembak. " Arfan memulakan cerita.
" Sampai je HQM , dia cerita yang dia dah perasan ada satu van ni berhenti depan rumah. Dia macam tak syak apa-apa sebab dia ingat Pak Mad ada order barang ke apa. " Arfan berhenti lalu membasahkan tekak sebentar.
" Then dia masuk bilik air, tau-tau je dia dengar bunyi orang bertengkar kat bawah. So, bila sampai je dekat anak tangga akhir, dia dengar bunyi tembakan and orang tu dah lari. " ceritanya lagi.
" Lepas tau Papa dah stabil aku balik rumah kejap. Aku cek cctv and aku jumpa ni. " kata Arfan lalu menunjukkan satu gambar kepada Irhas.
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...