Usai dia mentouch up make-up diwajahnya dia bersegera keluar dari tandas cafe dan terus keluar mencari teksi atau grab.Telefon bimbit dikeluarkan dari back pack. Aplikasi whats app di buka, nama Alyssa di cari sebelum dia menitip pesanan buat sepupunya itu.
' aku tak masuk kelas hari ni, badan rasa semacam je. '
SEND !
Kaki melangkah ke perhentian bas yang berdekatan dengan kolejnya. Baru sahaja dia hendak melabuhkan punggung dikerusi berhampiran, sebuah kereta berhenti betul-betul dihadapannya lalu membuka tingkap tempat pemandu sebelum menegurnya.
" sorry for disturbing you, miss.. dekat mana taman setia ya? i think we are lost. " tanya pemandu itu.
" ohh, taman setia? encik terus ikut jalan ni sampai hujung jalan ni then belok kiri nanti dekat situ ada signboard follow je terus. " jelas Iris.
Hendak tak hendak saja dia menjelaskan kepada orang-orang itu. dengan wajah yang menakutkan seperti hendak menculiknya pun ada.
" alright, thank you miss.. " kereta bergerak sedikit ke hadapan sebelum dua orang penunpang dibelakang keluar lalu menarik Iris masuk ke dalam kereta.
~~~
Kereta yang sudah bergerak sedikit itu diabaikan. telefon dikeluarkan bila bunyi dentingan berbunyi. Baru sahaja dia membuka aplikasi whats app , mulutnya tiba-tiba saja ditutup dari arah belakang." EMM !! TO-TOLONG !! " jeritnya sebelum pemandangan mata bertukar gelap.
~~~
Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala LumpurWajah terujanya tidak dapat disorokkan. Setelah bertahun dia tidak dapat berjumpa dengan gadis itu akhirnya balik juga dia ke bumi Malaysia.
Kawasan parking yang sentiasa penuh menyukarkannya mencari tempat untuk meletakkan kenderaanya. Jam tangan ditilik , 9.30 pagi . Bermakna dia sudah terlewat setengah jam dari tempoh pendaratan yang diberitahu oleh gadis itu.
gotcha !
Finally , dapat juga parking berdekatan dengan pintu keluar. Kereta diletakkan elok-elok di dalam kotak yang disediakan sebelum dia menarik kekunci untuk mematikn kenderaan itu.
tit.. tit..
clack !
Pintu kereta dikunci sebelum kaki berlari anak masuk ke dalam KLIA . Kelibat gadis itu dicari sehinggalah dia terpandang ke satu arah. Secara automatik bibir mengukir senyum lebar selebarnya.
satu langkah.
dua.
tiga.
empat.
lima.
" baby " Nawfal bersuara. berpaling sahaja gadis itu ke arahnya bersama muka ketat. tergelak kecil dia melihat riaksi gadis itu dari dulu sehingga sekarang tetap tidak berubah.
" I'm sorry , tadi Ipan dari kolej. siapa suruh bagitau last minutes ? " usik Nawfal.
Pipi gadis itu dicubit. geram.
~~~
KLIK ! KLIK !Disuatu tempat , seseorang bersedia dengan sebuah kamera digital untuk merakam aksi-aksi 'panas' mereka berdua untuk dipertontonkan buat 'dia'.
Gambar ditilik kembali , senyuman sinis mulai terbentuk perlahan-lahan.
~~~
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...