BAM !
" TAK GUNA ! HEI , TAK KAN KERJA SENANG MACAM TU PUN KORANG TAK BOLEH BUAT ?! " Tengking seseorang di sebalik kegelapan.
" Bo-boss , bu-bukan macam tu. Botak dah dapat perempuan tu , ta-tapi ada lelaki selamatkan dia. Skill lelaki tu pulak kalau boss tengok sama macam seseorang." jelas Josh.
' sama macam seseorang ? hm , macam makin menyeronokkan cerita ni ' gelak orang itu semakin lama semakin kuat sehingga Josh berasa seram sejuk.
" Aku nak kau perhatikan lelaki tu , cari identiti dia sampai dapat. Aku nak tau apa kaitan dia dengan perempuan tu. Dan.. " ayatnya di matikan.
" Dan? Dan apa boss ? " gesa Josh. Seram bila duduk berdua dengan boss nya yang psiko tu.
" Dan , jangan lupa tugas kau. Kalau tak dapat perempuan tu , aku nak kau langgar dia sampai mampus. Sudah , keluar ! " arah orang itu.
" Ba-baik boss " ucap lelaki itu.
Josh terus melangkah keluar dengan cepat bila terdengar suara gelak tawa boss nya sekali lagi.
###
" AKU tak puas hati , Aku bengang , Aku marah dengan kau ! Kau faham tak ?! Kau tak tau ke bahaya jalan seorang diri ?! Dari KL sampai ke PD ?! APA SEMUA NI IRIS AFYA ?! KALAU KAU TAK RISAUKAN DIRI KAU , TAK KESIANKAN DIRI KAU ! TOLONG INGAT ORANG LAIN YANG RISAUKAN DIRI KAU ! SUSAH SANGAT KE HA ?! "
Buat kesekian kalinya , air mata Iris jatuh membasahi pipi.
TOK ! TOK !
Air mata cepat-cepat di kesan untuk menghapus bukti.
" masuk.. " arah Iris sedikit kuat.
Arfadz mengintai disebalik pintu. Kemudian , barulah dia masuk ke dalam bilik dan duduk di birai katil Iris.
" Angah ingatkan adik dah tidur. Ni kenapa berjaga lagi , kan dah lewat malam ? " rambut adiknya di kusutkan.
Iris memaksakan senyum untuk mengelak dari di kesan oleh angahnya. Dia cuba untuk bertahan , dia tak boleh nangis ! Iris Afya seorang yang kuat , jadi dia tak boleh lemah macam ni ! Ya ! Fighting !
" Fya ? " suara Arfadz mematikan lamunannya.
" Ha ? " soalnya bingung.
" Angah tanya , Fya ni okay ke tidak ? Kenapa tak tidur lagi ? " bertubi-tubi soalan ditujukan.
" Fya baru je nak tidur tapi angah ketuk pintu itu yang tak jadi tu. by the way , kenapa angah cari Fya ni ? " pelik bila melihat angahnya datang ke bilik.
" angah nak masuk bilik tadi , lalu depan bilik fya tengok ada cahaya lampu. Itu yang singgah. " balas Arfadz pendek.
Iris hanya berdiam diri sambil tunduk bermain jari-jemarinya. Arfadz memerhati kelakuan adiknya sebelum dia mengacah untuk masuk ke bilik. Dia bangun dari duduk untuk berjalan je arah pintu. Tetapi terhenti bila mana adiknya memanggil namanya.
" Angah ! " panggil Iris tiba-tiba.
Arfadz berpaling ke arah suara itu.
" Ya ? "
Dia kembali duduk di birai katil empuk itu.
" erm .. aa .. aduh kenapa susah betul nak tanya ni .. " ucap Iris lalu menepuk dahinya sendiri.
" kalau tak nak tanya , angah masuk tidur sekar- " belum sempat habis berkata-kata , Iris sudah memotong.
" Okok. Macam ni , erm .. macam mana nak tahu lelaki tu suka Kita ke tidak ? " fuhh ! ucap Iris dalam satu nafas.
YOU ARE READING
MISTER MEOW ©
Romance[ Book 1 ] #mistermeow 📌 Status : Completed 📌 BELUM DI EDIT . Tengku Irfan Nawfal, seorang ketua mafia yang sangat digeruni oleh kumpulan-kumpulan mafia yang lain. Dia seorang yang kejam, namun dihatinya terdapat sebuah taman bunga...